یک شرکت آمریکایی با تجهیز هامر H۱ به موتورها و باطریهای تسلا، این شاسیبلند بزرگ را به خودرویی الکتریکی تبدیل کرده است که میتواند گزینهٔ بهتری نسبت به جیامسی هامر EV جدید باشد.
هامر جدید با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، ۴۰ سانتیمتر فاصله از زمین و برد ادعایی ۶۱۰ کیلومتری، روی کاغذ مشخصات چشمگیری دارد، ولی چنین اعدادی هزینه دارند که مهمترین آن باطریهای عظیم ۲۰۵ کیلووات ساعتی است. این باطریها به تنهایی ۱.۵ تن وزن دارند و وزن کلی ماشین را به بیش از ۴ تن میرسانند. چنین وزن عظیمی، به هندلینگ خودرو آسیب میزند و مصرف انرژی را افزایش میدهد تا جایی که هامر هرگز نمیتواند در دنیای واقعی به برد ادعایی دست پیدا کند.
هامر H۱ الکتریکی NAEV که سایبر هامر نام دارد، اما چنین مشکلی ندارد، زیرا بهمراتب سبکتر از هامر جدید است. به گفتهٔ این شرکت، سایبر هامر بسته بهاندازهٔ باطری که بین ۷۵ تا ۱۵۰ کیلووات ساعت است، بین ۲ تا ۲.۷ تن وزن دارد. این باطریها که از تسلا گرفته شدهاند، مثل جیامسی، در پایین شاسی نصب میشوند. سایبر هامر هم مثل همتای جدید خود به لطف موتورهای الکتریکی تسلا، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد و به لطف این نیرو در کمتر از ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
این موتورهای الکتریکی در کنار دیفرانسیلهای قفل شونده و فاصلهٔ خیرهکنندهٔ ۴۶ سانتیمتری از زمین، تواناییهای آفرود فوقالعادهای را برای سایبر هامر فراهم میکنند. علاوه بر این، هامر الکتریکی NAEV از برد مناسبی هم برخوردار است و با هر بار شارژ کامل باطریها میتواند تا ۴۸۰ کیلومتر را طی کند. ازآنجاییکه سایبر هامر قوای محرکهٔ خود را از تسلا گرفته است، از پورتهای شارژ NACS استفاده میکند که امکان دسترسی به بزرگترین شبکهٔ شارژ آمریکا را به آن میدهد.
NAEV در داخل خودرو هم کابین کاملاً جدیدی را با نمایشگرهای لمسی آماده کرده است. سایبر هامر بهطور کامل توسط این شرکت ساخته میشود و خریداران میتوانند بدون ارائهٔ هامر H۱ معمولی یکی نمونه از آن را سفارش دهند. با اینحال، علاقهمندان باید صبر کنند و حداقل ۹۹ هزار دلار بپردازند، زیرا NAEV تنها ۱۸ دستگاه از سایبر هامر در سال آینده خواهد ساخت. البته این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ تولید خود را دو برابر کند.