فرهنگی

اتفاق باورنکردنی و دردآور برای سینمای ایران

برترین‌ها: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ارثیه فامیلی» که در روز گذشته تنها ۳ مخاطب در سینماهای کشور داشته است، تأکید کرد خودش هم می‌داند که این فیلم جای دفاع ندارد!

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ارثیه فامیلی» که در روز گذشته تنها ۳ مخاطب در سینماهای کشور داشته است، تأکید کرد خودش هم می‌داند که این فیلم جای دفاع ندارد!

مهدی احمدی تهیه‌کننده به خبرگزاری مهر، درباره شرایط اکران این فیلم گفت:

* از شرایط اکران فیلم خود اصلاً راضی نیستیم و معتقدم اکران همزمان ۱۰ فیلم، شرایطی ناعادلانه را در سینماها به‌وجود آورده که به خیلی از فیلم‌ها لطمه زده، این شرایط حتی به پرفروش‌ترین فیلم این روزها هم لطمه زده است.

* (در پاسخ به اینکه اگر شرایط اینگونه نبود آیا فروش فیلمش بهتر بود): به هر حال شرایط فیلم دیگر اینگونه هم نبود. من وقتی در کل سینماهای تهران، تنها ۴ سالن برای اکران فیلمم در اختیار دارم که همان‌ها هم سانس‌های قبل از ۳ بعد از ظهر است، چه انتظاری می‌توانم داشته باشد؟

خود شما سانس یک و یا سانس سه بعدازظهر سینما می‌روید؟ به‌خصوص که فیلم ما یک فیلم خانوادگی است و واقعاً خانواده‌ها برای رفتن به سینما از یک ساعتی به بعد را انتخاب می‌کنند، آن هم به شرطی که سینما در نقاط مختلف شهر در دسترس آن‌ها باشد.

* با در نظر گرفتن همین موارد است که معتقدم فیلم «ارثیه فامیلی» در شرایط متفاوت از این شرایط، قطعاً فروش بهتری می‌توانست داشته باشد و حداقل می‌توانست ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد!

* من قصد دفاع از فیلم «ارثیه فامیلی» را ندارم چرا که معتقدم این فیلم در این قالب، محکوم به شکست بود.

* ما چقدر در همین سینمای این سال‌ها فیلم داشته‌ایم که بازسازی شده عین‌به‌عین فیلم‌های قبل از انقلاب بوده‌اند؟ در این سال‌ها ذائقه تماشاگر را تغییر داده‌ایم و او را به سمت دلقک‌بازی کشانده‌ایم!

* در هر صورت ما ضرر کرده بودیم اما باید تکلیف پروژه مشخص می‌شد. حالا هم مخاطب می‌تواند دست به انتخاب بزند. اینکه فیلم در حال حاضر در هر روز کمتر از ۵ مخاطب دارد، یعنی فیلم چیزی نداشته که مخاطب آن را انتخاب کند.

دستبند نقره پاندورا
نمایش متن با لینک
دکمه بازگشت به بالا