پرداخت با موبایل
روزهایی که برای خرید هر چیزی به فروشگاه می رفتید تقریبا به گذشته تبدیل شده است.در حال حاضر هر آنچه که نیاز دارید را می توانید از داخل خانه بخرید و همزمان یک فنجان چای نیز بنوشید. برای اینکار فقط نیاز است که یک گوشی هوشمند داشته باشید و از خرید هر چیزی در هر کجای دنیا لذت ببرید. همانطور که در گزارش سالانه Mobile Money آمده است. تجارت با موبایل (m-commerce) در حال افزایش است و 78 درصد از مصرف کنندگان با استفاده از دستگاه تلفن خود خرید می کنند. خیلی از کاربران تراکنش های روزانه خود مثل خرید شارژ مستقیم همراه اول و سایر اپراتورها و پرداخت قبوض و … با استفاده از گوشی همراه خود انجام می دهند. بنابراین باید از قدرت باورنکردنی تجارت الکترونیکی و ایجاد مراحل خرید نه فقط برای دسک تاپ بلکه برای موبایل آگاه باشید. با این حال بسیاری از وبسایت ها و پلتفرم ها تنها برای دسکتاپ طراحی شده اند و با تلفن همراه سازگاری ندارند. در چنین شرایطی ممکن است بخش بزرگی از فروش جدید خود را از دست بدهند.
پنج هک پرداخت تجارت با موبایل
براساس گفته ی eMarketer تا سال 2021، موبایل بیش از نیمی از تجارت الکترونیکی را تشکیل می دهد. با وجود چنین افزایشی، استفاده از تلفن همراه هم چنان دارای نواقصی است که لذت خرید را از بین می برد. موارد مختلفی موجب ترک سبد خرید می شود که شامل مراحل بسیار زیاد برای خرید، دریافت اطلاعات بیش از حد نیاز در فرم ثبت نام، مشکل در اتصال به اینترنت، هدایت به وب سایت های دیگر و زمان لود و سایر مشکلات فنی است. اگر قصد دارید از این جریان فروش بهره ببرید، باید برای حل هریک از این موارد راه حل داشته باشید.
1.اجرای روان و یکپارچه وبسایت در تلفن هوشمند
اگر کاربرانی دارید که خرید از هر پلتفرم دیگری غیر از دسکتاپ را ترجیح می دهند، بهتر است که انتظارات آنها را برای خرید از تبلت یا گوشی تلفن هوشمند برآورده کنید. وبسایت شما باید با موبایل و تبلت سازگار باشد. البته همین مسئله به تنهایی کافی نیست. هر مرحله از پرداخت باید واضح و مشخص باشد. در غیر اینصورت در میانه ی خرید گیج می شود هم چنین تجربه ی ناموفقی از خرید سبد خرید را ترک می کند.
2.کاهش تعداد مراحل برای انجام تراکنش
بارها و بارها کلیک کردن، منتظر ماندن برای لود صفحه ای که به آن هدایت شده اید، جواب ندادن وبسایت به محصولی که بر روی آن کلیک کرده اید و بسیاری از مشکلات دیگر تجربه ی بدی از خرید به دنبال خواهد داشت. فراموش نکنید که کابران موبایل معمولا در هنگام مسافرت، زمان انتظار برای ورود اتوبوس، یا در وقت ناهار یا استراحت خرید می کنند. شما باید شرایطی را فراهم کنید که خرید در عرض چند دقیقه به پایان برسد. اگر فرایند خرید طولانی شود آن ها به راحتی سبد خرید را ترک می کنند. حتی اگر محصول با کیفیتی داشته باشید مطمئن باشید شخص دیگری نیز همان محصول را در اختیار دارد و آن را طی چند ثانیه خریداری می کنند. تجارت با موبایل با زمان و کلیک بی رحم است. تغییر مسیرها را به حداقا برسانید تا خرید در وبسایت شما اتفاق بیفتد.
3.انتخاب بهترین گزینه ی پرداخت برای موبایل
آسان کردن فرایند خرید، یک گام رو به جلو است؛ اما تنها یک قدم. کلید تبدیل، پرداخت آسان و راحت است. زمانی پول نقد از جایگاه بالایی برخوردار بود اما شرایط تغییر کرده است. اگرچه راه حل های مختلفی برای پرداخت در بازار وجود دارد اما معیار اصلی شما باید سهولت و تنوع در پرداخت باشد تا بتوانید کاملا پاسخگوی مشتریان و دستگاه های همراه آنها باشید. در حقیقت ارائه ی روش های مختلف پرداخت به مشتریان، اعتماد آنها را تا 40 درصد نسبت به تجارت الکترونیکی شما افزایش می دهد. جدای از آن، عدم وجود روش های ترجیحی در پرداخت باعث می شود 59 درصد از مشتریان سبد خرید خود را ترک کنند.
4.گزینه های مضاعف پرداخت از طریق موبایل برای بازارهای خاص
آسیا-اقیانویه، با داشتن 53 درصد از صرف کنندگانی که از طریق تلفن هوشمند خود پرداخت ها را انجام می دهند، رهبر بازار این حوزه به شمار می آید. عامل اصلی رشد برق آسای پرداخت از طریق تلفن همراه هوشمند، تعداد زیاد گوشی های هوشمند در سراسر آسیا و اقیانوسیه است که این عدد به بیش از 1 میلیارد گوشی می رسد. جوانان آسیایی آشنا به تکنولوژی راه حل های مختلفی برای پرداخت از طریق تلفن همراه ابداع می کنند. به عنوان مثال گسترده ترین آن ها WeChat Pay و Alipay هستند که پرداخت از طریق تلفن همراه را به جریان اصلی تبدیل کرده اند. در حال حاضر آن ها سوپر اپلیکیشن هایی هستند که خدمات مختلفی به مصرفه کننده ارائه می دهند که شامل خرید، چت کردن همراه با پرداخت است. افزودن روش های پرداخت محلی، به سیستم پرداخت تجارت از طریق موبایل واقعا ایده ی بسیار خوبی محسوب می شود.
5.گزینه ی پرداخت آفلاین
ممکن است Wi-Fi قطع شود، کامپیوتر از کار بیفتد یا موبایل نتواند به وبسایت منتقل شود. به همین دلیل است که تجارت الکترونیک شما باید یک برنامه ی دوم برای فروش داشته باشد. برنامه ی دوم شامل پرداخت MOTO است. این روش برای کسانی که با تکنولوژی مشکل دارند، هم چنین برای افرادی که در اوقات فراعت به سر می برند، یا مشغله های بسیار زیادی سرکار دارند یا اینکه نمی توانند از طریق تلفن هوشمند پرداخت خود را انجام دهند مناسب است. چنین تسهیلاتی کاملا مورد توجه قرار خواهد گرفت به این ترتیب به دلیل مشکل دسترسی به اینترنت، مشتری خود را از دست نخواهید داد.