ورزش و تناسب اندام

با این ترفندهای خانگی به راحتی خط خنده رو از بین ببر!

همه ما زندگی شاد و پر از خنده را دوست داریم و همیشه یک چیز است که آن را فاش می کند؛ خط لبخند! چین‌های نازولبیال یا خطوط لبخند چین و چروک های پوستی هستند که از دو طرف بینی تا گوشه‌های دهان امتداد دارند.

این چین و چروک ها با افزایش سن برجسته تر و عمیق تر شده و بر روی پوست ماندگار می شوند. خصوصا در افراد سیگاری و آنهایی که از پوست خود در برابر اشه های مضر خورشید محافظت نمی کنند، این اتفاق بیشتر رخ می دهد. اگر خط لبخند شما خیلی عمیق نیست، می توانید به کمک چند ترفند و درمان خانگی به کمتر شدن و از بین بردن آنها کمک کنید. در ادامه با آموزش درمان های خانگی از بین بردن خط لبخند با راهنماتو همراه باشید.

1- روغن ها

به گزارش راهنماتو، چرب کردن پوست می تواند به کاهش و از بین بردن خط لبخند کمک کند. از جمله بهترین روغن ها برای بهبود خط لبخند می توان به روغن نارگیل، روغن هسته انگور و روغن زیتون اشاره کرد. کافی است به کمک مقداری روغن خطوط اطراف دهانتان را ماساژ دهید.

روغن ها

2- کرم شب

کرم های مرطوب کننده شب یکی از موثرترین درمان ها در از بین بردن خط لبخند هستند. کرم های شب معمولا سنگین تر، چرب تر و متراکم تر از کرم های روز هستند، به آرامی جذب پوست می شوند و غلظت بالا و وجود مواد فعالی مانند رتینول در آنها می تواند موجب رطوبت رسانی بهتر به پوست و از بین بردن آثار خنده شود. به دنبال مرطوب کننده های ضد پیری و چین و چروک حاوی مواد طبیعی مانند کلاژن، آنتی اکسیدان ها، روغن آجیل و ویتامین E باشید.

3- آب میوه ها

میوه ها منابع غنی ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان هستند و خوردن آنها برای سلامتی ضروری است. علاوه بر مصرف خوراکی، استفاده موضعی آب میوه هایی مانند لیمو و آناناس می تواند به از بین بردن چین و چروک های پوست، سفت شدن پوست و مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کند. نوشیدن آب هویج نیز برای داشتن پوستی شاداب، جوان و بدون چین و چروک توصیه می شود.

4- ماسک طبیعی

می توانید از ادویه جاتی مانند دارچین و زردچوبه برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک های پوستی استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری دارچین یا زردچوبه را با سه قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و مانند ماسک به صورت خود بمالید و پس از حدود نیم ساعت صورتتان را با آب ولرم بشویید. استفاده از این ماسک می تواند به از بین بردن خطوط و چین و چروک اطراف دهان و چشم کمک کند.

ماسک طبیعی

5- تمرینات صورت

انجام حرکات ورزشی بر روی صورت می تواند ماهیچه ها را تقویت کرده و از افتادگی و چین و چروک جلوگیری کند. نوک انگشتانتان را محکم روی خطوط خنده خود قرار دهید و تا جایی که می توانید لبخند بزنید و لب هایتان را از هم باز کنید. حدود 10 ثانیه در این حالت بمانید و سپس یک دقیقه استراحت کنید. این تمرین را به مدت یک ماه و روزانه 30 بار انجام دهید.

6- نوشیدن آب

آب برای کمک به جوانسازی پوست فوق العاده است و موجب هیدراته ماندن سلول های پوست و از بین رفتن چین و چروک می شود. سعی کنید در حین استفاده از ماسک طبیعی، مرطوب کننده و ورزش صورت یک یا دو لیوان نیز آب بنوشید. این کار به از بین رفتن بهتر چین و چروک های پوست کمک می کند.

7- سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یکی از مواد موثر برای کاهش چین و چروک و سفت کردن پوست است. سفیده تخم مرغ را مستقیما روی پوست اطراف دهان و چشم هایتان بمالید و پس از 30 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

سفیده تخم مرغ

8- مکمل آلوئه ورا

یک مطالعه در سال 2008 بر روی مردم کره نشان داد مصرف مکمل های رژیمی حاوی آلوئه ورا می تواند چین و چروک را کاهش داده و خاصیت ارتجاعی پوست را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد. شرکت کنندگان این مطالعه به مدت 90 روز از پودر ژل آلوئه ورا حل شده در آب مقطر نوشیدند. پس از پایان 90 روز سطح کلاژن پوست آنها به میزان قابل توجهی افزایش یافته و میزان چین و چروک و خطوط پوستی آنها کاهش پیدا کرد.

9- چسب لیفت صورت

می توانید از چسب های مخصوص برای از بین بردن خط خنده، چین و چروک اطراف چشم و سایر چین و چروک های صورت استفاده کنید. این چسب ها اغلب از سیلیکون یا کاغذ ضدحساسیت برای پوست ساخته شده‌اند و با چسبیدن به پوست آن را می کشند و علاوه بر از بین بردن چین و چروک های پوستی، از تشکیل یا عمیق شدن آنها نیز جلوگیری می کنند.

چسب

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا