دکوراسیونویژه

۹ رنگ ترند اصیل ایرانی برای دکوراسیون داخلی منزل

سبک دکوراسیون داخلی منزل شما چیست؟ دوست دارید همواره رنگ و بویی از سنت‌ و قدمت ایران زمین نشانی از خانه شما باشد؟ اما ترجیح می‌دهید از معماری سنتی ایران پیروی نکنید و کمی مدرن‌تر باشید؟ آیا می‌دانید ایران زمین را به 9 رنگ خاص می‌شناسند که مختص به ما است.

پس می‌توانیم در حالی که دکوراسیون داخلی منزلمان از سبک‌های مدرن‌تر پیروی می‌کند، از رنگ‌های ایرانی استفاده کنیم تا خانه‌مان درخششی از ایران زمین را به همراه داشته باشد. راهنماتو با معرفی 9 رنگ خاص و منحصربه‌فرد ایرانی، شما را یاری می‌کند که از این رنگ‌ها برای بخش‌های مختلف در دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده کنید.

1

معرفی رنگ‌های اصیل ایرانی

به گزارش راهنماتو، رنگ‌های اصیل ایرانی شامل 1. صورتی ایرانی، 2. سبز ایرانی (فیروزه‌ای)، 3. نیلی ایرانی، 4. عنابی ایرانی، 5. آبی لاجوردی، 6. اُخرایی یا نارنجی ایرانی، 7. آبی ایرانی، 8. قرمز ایرانی، 9. گل سرخی ایرانی می‌شوند. هر کدام از این رنگ‌ها به دلیلی خاص به نام ایران زمین شناخته می‌شوند. به عنوان مثال، از آنجایی که ایران یکی از اولین کشورهایی است که معادن لاجورد در آن به وفور دیده می‌شود، رنگ آبی لاجوردی به نام ایران شناخته می‌شود.

1

یا به این دلیل که رنگ اُخرایی یا نارنجی ایرانی، رنگِ زیبای خاکِ هرمزگان است نیز این رنگ به نام ایران ثبت شده است. اما، هر کدام از این رنگ‌ها در طیف رنگی خاص و درجه گرما یا سرمای خاصی قرار می‌گیرند. از این رو می‌توان تشخیص داد که هر یک از این رنگ‌های اصیل ایرانی را در کدام بخش از دکوراسیون داخلی منازل می‌توانیم استفاده کنیم. در ادامه با دسته بندی هر رنگ، مناسب بودن یا نبودن آن را با بخشی از منزل در دکوراسیون داخلی بررسی خواهیم کرد.

1

استفاده از رنگ‌های اصیل ایرانی در اتاق خواب

پالت رنگی که برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب‌ها انتخاب می‌کنیم، همواره باید آرامش‌بخش باشند. از این رو بیشتر متخصصین هشدار می‌دهند که برای انتخاب پالت رنگ در اتاق خواب از رنگ‌های پرحرارت و هیجان‌انگیز مثل پالت رنگی قرمز استفاده نکنیم. در عوض، رنگ‌هایی با تناژ آبی بهترین انتخاب برای اتاق خواب‌ها هستند چراکه حس بی‌نهایت دریا و اقیانوس و آسمان را به ما می‌دهند.

1

در میان رنگ‌های اصیل ایرانی، ما سه رنگ با زمینه آبی داریم. نیلی ایرانی که متمایل به بنفش است، آبی لاجوردی و آبی ایرانی. تمامی این سه رنگ اصیل ایرانی برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب مناسب هستند، اما اگر اتاق خواب نسبتا کوچکی دارید و فکر می‌کنید اگر همه جای اتاق به رنگ آبی باشد، احساس سرما خواهید کرد، بهتر است، رنگ‌های مختلف آبی ایرانی را با رنگ‌های دیگری مثل طوسی، زرد یا حتی سفید ترکیب کنید.

1

فراموش نکنید که انتخاب هر یک از این رنگ‌های اصیل ایرانی، در درجه اول به روحیات خود شما بستگی دارد. ممکن است فردی با دیدن نیلی ایرانی احساس آرامش را تجربه کند و فردی دیگر نسبت به آن بدبین باشد و احساس افسردگی کند. پس پیش از انتخاب، احساستان نسبت به این رنگ‌ها را بسنجید، به‌خصوص زمانی که دارید در میان رنگ‌های اصیل ایرانی، پالت رنگی برای دکوراسیون داخلی اتاق خوابتان پیدا می‌کنید.

1

استفاده از رنگ‌های اصیل ایرانی در آشپزخانه

پالت رنگی که همواره برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه پیشنهاد می‌شود، رنگ‌هایی جذاب و متفاوت هستند که ساختار و جلوه‌ای ویژه به آشپزخانه ما ببخشند. در این میان، استفاده از رنگ سبز ایرانی یا همان رنگ فیروزه‌ای انتخابی متفاوت و جنجالی است. رنگ سبز فیروزه‌ای حسی همچون امنیت در ما ایجاد می‌کند.

1

ما می‌توانیم کابینت‌های آشپزخانه یا دیوارها را با این رنگ بیاراییم یا از این رنگ خاص به‌عنوان یک موتیف در جزئیات آشپزخانه استفاده کنیم. فراموش نکنید که استفاده از رنگ فیروزه‌ای در کاشی‌کاری‌های اصیل ایرانی همواره مورد استفاده قرار می‌گرفته. ما با اضافه کردن چنین کاشی‌هایی بیش از ژیش می‌توانیم معماری سنتی و زیبای ایران را به آشپزخانه‌مان دعوت کنیم.

1

استفاده از رنگ‌های اصیل ایرانی در اتاق نشیمن

اتاق نشیمن در دکوراسیون داخلی منزل محلی برای گفت‌وگو است. پس می‌توانیم در این بخش از منازل از رنگ‌های پرحرارت‌تر ایرانی استفاده کنیم. رنگ‌های عنابی ایرانی و قرمز ایرانی از جمله رنگ‌های پرحرارت ایرانی هستند که در صنعت فرش باقی ایرانی نیز به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

1

اگر چنین پالت رنگی را برای اتاق نشیمن در نظر گرفته‌اید، می‌توانیم از فرش‌ها شروع کنید. سپس از پالت رنگ مورد استفاده در فرش، برای پرده‌ها، مبل‌ها و اکسسوری‌ها الگو بردارید. نتیجه‌ی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن شما منحصربه‌فرد خواهد شد.

1

استفاده از رنگ‌های اصیل ایرانی در سرویس بهداشتی

برای انتخاب پالت رنگ در سرویس بهداشتی همه چیز بستگی به خلق‌وخوی شما دارد. جالب این است که پالت رنگ آبی ایرانی، به‌خصوص آبی لاجوردی با سفید در سرویس بهداشتی غوغا خواهد کرد. اما، اگر ترجیح می‌دهید که سرویس بهداشتی‌های شما کمی گرم‌تر به نظر برسد، پیشنهاد ویژه ما به شما استفاده از رنگ نارنجی ایرانی یا اُخرایی است.

1

ترکیب این رنگ با مصالح چوبی، جلوه‌ای خاص به سرویس بهداشتی شما می‌بخشد که در عین حال مدرن است. فراموش نکنیم که استفاده از رنگ‌ها و مصالح طبیعی در بسیاری از سبک‌های مدرن دکوراسیون داخلی، یک رکن مهم است. اضافه کردن رنگ اُخرایی به یاد عنصری مثل خاک، مطمئنا سرویس بهداشتی شما را متفاوت‌تر خواهد کرد.

1

استفاده از رنگ‌های اصیل ایرانی در اتاق‌خواب‌های دخترانه

رنگ صورتی با روحیات دخترانه گره خورده است. اگر چه نمی‌توان برای رنگ‌ها جنسیت در نظر گرفت، اما رنگ صورتی با حالت فانتزی و سرزنده‌ای که دارد، حال و هوایی از ویژگی‌های شخصیتی دختران را یادآوری می‌کند. بین 9 رنگ اصیل ایرانی، دو رنگ صورتی ایرانی و صورتی گل سرخی برای استفاده در اتاق خواب دخترانه بسیار مناسب و زیبا است.

1

البته نباید فراموش کرد که اگر سبک دکوراسیون داخلی خانه شما از سبکی مثل شابی شیک پیروی می‌کند، استفاده از این رنگ، سراسر خانه و ترکیب آن با رنگ سفید، غوغا می‌کند. رنگ‌های صورتی ایرانی، یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در کاشی‌کاری‌های دوران قاجار بودند. بنابراین، می‌توانیم از این رنگ برای بخش‌هایی از خانه که نیاز به کاشی‌کاری دارند نیز استفاده کنیم.

1

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا