سینما و تلویزیونویژه

۱۰ نکته پنهانی در طراحی لباس فیلم ها و سریال های مشهور

فیلمسازی با جزئیات زیادی همراه است. بازیگران، عوامل پشت صحنه، وسایل صحنه و حتی غذاها باید با فیلمنامه مطابقت داشته باشند تا پروند روند راحت تری داشته باشد. و اهمیت لباس های بازیگران را هم نباید فراموش کرد. طراحان لباس فیلم گاهی کار خود را با چنان نبوغی انجام می دهند که نکات ریز زیادی برای کشف کردن در پوشش شخصیت های داستان وجود دارد.

اسلیپی هالو (Sleepy Hollow) – لباس کاترینا

در انتهای فیلم «اسلیپی هالو» (محصول ۱۹۹۹) ساخته ی تیم برتون، کریستینا ریچی لباسی به تن دارد که شبیه به لباس شخصیت بیتل جوس در فیلم «بیتل جوس» (Beetlejuice) دیگر ساخته ی برتون (محصول ۱۹۸۸) درست شده است.

تایتانیک (Titanic) – لباس رز

در ابتدای فیلم، رز با لباسی قرمز رنگ که یک تور مشکی آن را پوشانده، دیده می شود. این نشان دهنده ی شخصیت او است: او زنی سرکش است اما به دلیل هنجارهای اجتماعی مجبور به پنهان کردن آن است. او در جای دیگری از فیلم همان لباس را با همان طراحی اما به رنگ سفید به تن می کند. این امر نشان می دهد که دیگر مشکلی میان رز و جک وجود ندارد.

شوالیه تاریکی برمی خیزد (The Dark Knight Rises) – نقاب

در فیلم «شوالیه تاریکی برمی خیزد»، شخصیت بروس در صحنه ی مجلس رقص، از نقاب استفاده نمی کند. دلیلش این است که او بتمن را هویت واقعی خود و «بروس وین» را ظاهر مبدل خود در ملأعام می داند. وقتی شخصیت سلینا از او می پرسد که تظاهر می کند چه کسی است، او در پاسخ می گوید بروس وین، میلیاردر عجیب.

هری پاتر و یادگاران مرگ ۲ (Harry Potter and the Deathly Hallows) – لباس هری و نویل

در فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ ۲» شخصیت های هری و نویل در حین نبرد هاگوارتز، لباسی شبیه به پدران شان در عکسی قدیمی به تن دارند.

نمایش ترومن (The Truman Show) – روبدوشامبر

در فیلم «نمایش ترومن»، زنان سالمندی نشان داده می شوند که همان روبدوشامبر شخصیت مریل را به تن دارند. دلیلش این است که در «نمایش ترومن» همه چیز فروشی است.

داستان عامه پسند (Pulp Fiction) – شلوار میا

در فیلم «داستان عامه پسند»، اوما تورمن شلوار کوتاهی به تن دارد. این کار برای بیشتر نشدن هزینه های پروژه انجام شده بود. همه ی شلوارهای مورد نظر طراح لباس فیلم که قیمت به صرفه ای داشتند، برای اوما تورمن که قد بلندی دارد، کوتاه بودند. به همین دلیل تصمیم بر این شد که قد شلوارهای کوتاه شود، با آنکه آن زمان چنین شلوارهایی مُد نبود. بعد از انتشار این فیلم، این مدل شلوار دوباره مُد شد.

بازی تاج و تخت (Game of Thrones) – ردای دنریس

جزئیات طریف زیادی در لباس های شخصیت دنریس وجود دارد. تا پیش از قسمت Spoils of War، دنریس همیشه یک شنل قرمز رنگ به تن دارد که رنگ نشان خاندان تارگرین است. اما یکباره او را با شنلی خاکستری – نقره ای می بینیم که رنگ نشان خاندان استارک است. این نزدیکی او با شخصیت جان اسنو را نشان می دهد. حتی طراح لباس سریال نیز اذعان کرده چنین جزئیاتی نشان دهده ی احساس یا فکر شخصیت ها است.

هری پاتر و محفل ققنوس (Harry Potter and the Order of the Phoenix) – لباس صورتی رنگ آمبریج

بسیاری معتقدند که استایل شخصیت آمبریج شباهت زیادی به الیزابت دوم، ملکه ی فقید انگلیس دارد. چنین جزئیاتی درونیات این شخصیت را آشکار می کند آمبریج کنترل هاگوارتز را در دست می گیرد و احساسی همچون یک ملکه ی واقعی دارد که می تواند هر چه دوست دارد انجام دهد.

دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) –  چشم دزد دریایی

مکنزی کروک، بازیگر نقش دزد دریایی یک چشم در مجموعه فیلم «دزدان دریایی کارائیب»  در زمان ساخت فیلم اوقات سختی داشت. او مجبور بود ۲ لنز را روی هم به چشم خود بزند تا حالتی شبیه به چشم چوبی پیدا کند. او در اینباره گفته: «راحت نبود ولی درد هم نداشت. اما به شکل گیری این شخصیت کمک کرد چون بدون آن من یک دزد دریایی مثل بقیه می بودم.»

گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) – ظاهر پایانی الیزابت

در سکانس پایانی سریال، الیزابت در حالی که لباس سفید رنگی بر تن دارد، در مسکو قدم می زند. اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید که او ظاهری شبیه به مهره ی ملکه در شطرنج دارد. حتی فرم کلاه او هم شبیه مهره ی شطرنج است.

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا