سرگرمی

پیش بینی‌ های نوستراداموس و باباوانگا برای سال ۲۰۲۴

نوستراداموس با نام واقعی میشِل دو نُسْتْرِدام اخترشناس و پیشگوی قرن شانزدهمی بود که بسیاری از حوادث و جنگ‌های آینده پس از رخ دادن به پیشگویی‌های او نسبت داده شده اند.

او به عنوان پیشگوی آتش بزرگ لندن، به قدرت رسیدن هیتلر، حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و پاندمی کووید – ۱۹ شناخته شده است. نوستراداموس با انتشار کتاب معروف خود تحت عنوان “پیشگویی ها” در سال ۱۵۵۵ میلادی به جهان و نسل‌های آینده کتابی شبه شاعرانه هدیه داد که در آن جنگ ها، بیماری طاعون، بلایای طبیعی، ناآرامی‌های داخلی، ترور‌های سیاسی و رخداد‌های دیگر را پیش بینی کرده بود. اگرچه اکنون قرن‌ها از زمان فوت او می‌گذرد، اما اشعار مبهم و هراس انگیزش کماکان منبعی از پیشگویی‌ها و گمانه زنی‌ها درباره رخداد‌های آینده هستند.

بابا وانگا معروف به نوستراداموس بالکان یک عارف بلغاری بود. او پس از نابینا شدن در جریان طوفان شن مدعی شد که خداوند به وی بینایی واقعی و توانایی دیدن آینده را هدیه داده است توانایی‌ای که باعث ترساندن همنوعان اش شده بود. وانگا در سال ۱۹۹۶ درگذشت و پیشگویی‌هایی را تا سال ۵۰۴۹ میلادی انجام داده بود یعنی زمانی که او گمانه زنی کرد جهان به پایان خواهد رسید.

حال بررسی می‌کنیم که از خلال پیشگویی‌های آن دو پیشگوی بزرگ جهان چه رخداد‌هایی را می‌توان برای سال نوی پیش روی میلادی (۲۰۲۴) پیش بینی کرد:

هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و حملات سایبری

بابا وانگا یک انقلاب تکنولوژیکی را برای سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرد که در حال تحقق است. هوش مصنوعی به حرکت خود به سمت تصاحب کامل حوزه فناوری پیش می‌رود و افزایش محاسبات کوانتومی منجر به تحولات بزرگ در بخش‌های مالی، بهداشت و درمان و امنیت سایبری شده و خواهد شد. وانگا پیش بینی کرد که هکر‌های سایبری با هدف قرار دادن زیر ساخت‌هایی مانند شبکه‌های برق و تصفیه خانه‌های آب تهدیدات امنیت ملی را تقویت می‌کنند.

ظهور هوش مصنوعی و حمله تروریستی سایبری توسط پلوتون سیاره عالم اموات پشتیبانی می‌شود. نشانه‌هایی از بروز تغییر از برج جُدی به دلو در سال ۲۰۲۴ دیده می‌شود. دلو نشانه پیشرفت به هر قیمتی، به شکلی انقلابی و انعطاف ناپذیر است. پلوتون جایی است که ما آن چه را کاشته ایم درو می‌کنیم و سرمایه گذاری را که به نام پیشرفت انجام داده ایم ردیابی می‌کند.

هوش مصنوعی و فناوری منجر به سقوط یا منسوخ شدن نهایی ما می‌شوند. پلوتون انبوه در دلو معادل دگردیسی جدی در سیستم ها، ساختار‌ها و سلسله مراتب اجتماعی است. برای ارجاع به آخرین دوره‌ای که وضعیت مشابهی ایجاد شد آن دوره اواخر قرن هجدهم بود زمان ظهور رخداد‌های مهم از انقلاب امریکا و فرانسه گرفته تا آغاز انقلاب صنعتی.

ما در حال ایجاد نقطه بی بازگشت دیگری هستیم یک لحظه مهم در تکامل انسانی مان و یک نقطه دیگر به سوی حرکت به سمت مرگ آخرالزمانی جمعی مان خواهد بود.

درمان سرطان؟

با این وجود، همه چیز آن قدر‌ها هم بد پیش نمی‌رود. وانگا پیش بینی کرد که ما به زودی درمان‌هایی برای برخی سرطان‌ها و همچنین بیماری آلزایمر خواهیم داشت. با توجه به تاثیر سیاره مرگ که از طریق نشانه نوآوری حرکت می‌کند پیشرفت‌های علمی به ویژه آن دسته از که روند مرگ را کُند می‌سازند کاملا در قلمروی امکان پذیری قرار دارند.

آیا هری پادشاه بریتانیا خواهد شد؟

در میان قسمت‌های مختلف پیشگویی‌های نوستراداموس او در یکی از قسمت‌ها می‌گوید می‌گوید “پادشاه جزایر به زور بیرون رانده می‌شود”. خوانندگان گمانه زنی کرده اند که منظور نوستراداموس اشاره او به نقش و سلطنت چارلز سوم پادشاه فعلی بریتانیا است.

او در ادامه هشدار می‌دهد:” به زودی پس از آن (یک جنگ فاجعه بار) پادشاه جدیدی خواهد آمد؛ که برای مدت زمانی طولانی زمین را آرام خواهد کرد”. در جای دیگری نوستراداموس که مرگ ملکه الیزابت را به درستی پیش بینی کرده بود اشاره می‌کند که “کسی که هیچ نشانی از پادشاه نخواهد داشت” جانشین چارلز می‌شود، و بسیاری آن جمله را این گونه تعبیر می‌کنند که پرنس هری به سلطنت خواهد رسید.

آیا او پادشاه جزایر خواهد بود یا نوع جدیدی از حاکمیت برقرار خواهد شد؟ هر چیزی ممکن است و احتمال دارد پادشاه بعدی فردی خارج از حلقه فعلی سلطنت بریتانیا باشد.

بحران آب و هوا

لزوما ضرورتی ندارد که یک پیامبر، عارف و پیشگو باشید تا بتوانید اعماق جهنم بحران آب و هوایی با درجه حرارت بالا، آتش سوزی‌های جنگلی، خشکسالی و انقراض حیات دریایی در چشم انداز پیش رو را تصور کنید. متاسفانه این حقیقت در حال تحقق است.

نوستراداموس پیش‌بینی می‌کند که این قطار غم انگیز به حرکت خود ادامه می‌دهد. او در پیشگویی خود می‌نویسد:”زمین خشک خشک‌تر می‌شود و سیل‌های بزرگی ایجاد می‌شوند”.

دیگر پیش بینی‌های نوستراداموس برای سال ۲۰۲۴

از دیگر پیش بینی‌های او می‌توان به این موارد اشاره کرد:

چین در یک “نبرد دریایی” با “رقیب از ترس رنگ پریده شده و اقیانوس بزرگ را به وحشت می‌اندازد”.

طبق پیشگویی او پاپ جدید رهبر کاتولیک‌های جهان در سال ۲۰۲۴ میلادی منصوب خواهد شد. او نوشته بود:”از طریق مرگ یک پاپ بسیار کهنسال یک رومی با سن و سال خوب انتخاب می‌شود”.

آیا همه ما محکوم به فنا هستیم؟

چندان نگران نباشید اگرچه آینده بیش از آن که روشن باشد تاریک به نظر می‌رسد تمام پیشگویی‌های پیشگو‌ها درست از آب در نیامده اند و بخش عمده‌ای از ترسناک‌ترین پیش بینی‌های نوستراداموس در سال ۲۰۲۳ هنوز محقق نشده است.

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا