آشپزی

هر چه سریعتر این غذارو بپز و فامیل شوهرتو خفه کن!

«یه دونه‌ش کمه! باور کن! هرچی بخوری سیر نمی‌شی!» مرغ شکم پر را همه می‌شناسند. در کنار کته زعفرانی و عطر و بوی معرکه‌ای که برپا می‌کند همه آن را دوست دارند و از طعمش لذت می‌برند. اما این غذا با مرغ شکم پر معروف فرق دارد!

به گزارش راهنماتو، سینه‌ی شکم پر با سس بی نظیر و منحصر به فردش هرچه رژیم داشته باشید در هم خواهد شکست! رنگ و رخ فوق العاده‌اش اجازه نمی‌دهد به کم خوری فکر کنید! پس آستین‌هایتان را بالا بزنید و برای امتحان یک غذای ویژه با طعم و عطر عالی آماده شوید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
سینه مرغ بدون استخوان درشت 2 عدد
زعفران دم کرده به میزان سخاوت شما!
نمک، فلفل سیاه، روغن زیتون و برش لیمو به میزان لازم

مواد لازم برای شکم پری:

ماده غذایی مقدار
گردوی خرد شده 4 قاشق غذاخوری
جعفری تازه 5 ساقه
پیازچه (فقط قسمت سفید)  7 عدد
سیر درشت یک حبه
آب نارنج 3 قاشق غذخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
رب انار ترش یا ملس 2 قاشق غذاخوری
زرشک 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

مواد لازم برای سس:

ماده غذایی مقدار
پیاز یک عدد
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
مواد داخل شکم پری یک قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده به میزان لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار دلخواه

طرز تهیه:

سینه‌های مرغ را بشویید و وسط آنها را از قسمت بالا با چاقو برش بزنید. قرار است مواد شکم پری را از بالا داخل سینه‌ها قرار بدهیم. سینه‌های برش خورده را با زعفران دم کرده، نمک، فلفل سیاه و مقداری روغن زیتون مزه دار کنید. با دست خوب ماساژ بدهید تا مواد کاملا به بافت سینه‌های مرغ وارد شود. روی آنها دو برش لیمو ترش تازه قرار داده و ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند و طعم‌ها با هم یکی شوند.

مواد داخل شکم پری را آماده کنید.

گردو، جعفری تازه، پیازچه، سیر، روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، آب نارنج و رب انار را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و اجازه بدهید همه با هم خوب میکس شوند. در آخر مواد را از دستگاه بیرون بیاورید و مقداری گردوی خرد شده را به همراه زرشک با آن ترکیب کنید.

داخل سینه‌های مرغ را با مواد شکم پری به خوبی پر کنید و برای اینکه از قسمت برش خورده مواد بیرون نریزند با خلال دندان آن را محکم کنید.

یک تابه را روی گاز بگذارید. مقداری روغن سرخ کردنی در آن ریخته و اجازه بدهید خوب داغ شود. سینه‌های مرغ را با حرارت بالا در آن سرخ کنید تا هر دو طرف آنها طلایی شود. وقتی سینه‌ها به خوبی رنگ گرفتند آنها را از تابه خارج کنید. الان وقت خوردن آنها نیست، هنوز صبر داشته باشید!

داخل همان تابه پیازی را که به خوبی شستید و نگینی ریز خرد کردید تفت بدهید تا رنگ آن عوض شود و نمک، فلفل و زردچوبه را هم داخل آن بریزید. نوبت به رب گوجه فرنگی می‌رسد. رب باید حدود 2-3 دقیقه تفت بخورد تا هم بوی خامی آن گرفته شود و هم رنگ آن به خوبی باز شود. یک قاشق از مواد شکم پری را هم داخل تابه بریزید و با بقیه سس مخلوط کنید. مقداری آب جوش را به آنها اضافه کنید و زعفران دم کرده را هم مثل همیشه به بازی بیاورید. وقتی سس شما کمی به جوش آمد سینه‌های مرغ را داخل آن قرار بدهید و با حرارت ملایم اجازه بدهید یک ساعت بپزند. در این فاصله از سس روی سینه‌ها بریزید تا تمام قسمت‌های مرغ به خوبی طعم سس را بگیرند و پخته شوند.

در این فاصله یک کته زعفرانی معرکه با برنج ایرانی هم بپزید تا با این سینه‌های شکم پر خاطره‌ای بی نظیر برای شما بسازند. حتما این غذا در کنج دل شما خانه خواهد کرد! پس فرصت را از دست ندهید! نوش جان

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا