گل و گیاهویژه

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی برگ پهن برای خاص پسندها + عکس

گیاهان آپارتمانی این روزها به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از دکوراسیون منازل، ادارات، هتل ها، پاساژها و بسیاری مکان های دیگر تبدیل شده اند و نگهداری از آنها علاوه بر تأثیرگذاری فوق العاده بر ظاهر و حس و حال فضا، مزایای بی شمار دیگری از جمله تصفیه هوا و کاهش استرس را به همراه دارد.

در میان انواع گیاهان آپارتمانی آنهایی که برگ های پهن و بزرگ دارند، چشم اندازی فوق العاده ای را در خانه یا محل کار شما خلق خواهند کرد و یک جنگل آپارتمانی زیبا برای شما می سازند. اگر می خواهید به کمک گیاهان آپارتمانی فضایی شیک و لاکچری خلق کنید، پیشنهاد ما به شما خرید گیاهان برگ پهن است. در ادامه با معرفی زیباترین گیاهان آپارتمانی برگ پهن با راهنماتو همراه باشید.

1- بابا آدم

به گزارش راهنماتو، گیاه بابا آدم گیاهی سریع الرشد با برگ های پهن، بزرگ و قلبی شکل است که به دلیل ظاهر برگ هایش به نام گیاه گوش فیلی نیز شناخته می شود. این گیاه بومی مناطق گرم آسیا است و به دلیل داشتن ظاهری منحصر به فرد در میان علاقمندان به نگهداری از گیاهان زینتی طرفداران زیادی دارد و برای نگهداری در مکان های بزرگ مناسب است. طول برگ های گیاه بابا آدم در مناطق استوایی به 90 سانتی متر و عرض 60 سانتی متر هم می رسد و ساقه های آن حتی تا 6 متر هم می توانند رشد کنند.

بابا آدم


2- پرنده بهشتی

پرنده بهشتی یا استرلیتزیا نام گیاهی با برگ های سبز و رگه های بنفش و گلبرگ‌های رنگارنگ از نارنجی تا آبی است که به دلیل شکل گل هایش به گیاه ماهی خوار نیز شهرت دارد. برگ های این گیاه انبوه و پهن هستند و گاهی تا 2 متر طول و 30 سانتی متر پهنا دارند. این گیاه همیشه سبز است  و گل های خاص و منحصر به فرد آن نماد شادی و بهشت هستند. ویژگی های ظاهری زیبا در کنار نگهداری آسان گیاه پرنده بهشتی را به یکی از پرطرفدارترین گیاهان در میان علاقمندان به نگهداری از گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده است.

پرنده بهشتی


3- فیکوس آفریقایی

فیکوس آفریقایی یا فیکوس لیراتا یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی با برگ های جذاب و سبز رنگ به شکل ساز ویولن است که بلندی آن در طبیعت ممکن است به 12 متر هم برسد. اما نگران نباشید! این گیاه در منزل بسته به اندازه‌ی گلدانی که در آن رشد می کند، بیشتر از 3 متر رشد نخواهد کرد. نگهداری آسان فیکوس آفریقایی را به گیاهی پرطرفدار در میان علاقمندان به گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده است. توجه داشته باشید که این گیاه نوعی صمغ شیره‌ای‌ تولید می کند که حاوی مقدار کمی کریستال کلسیم اکسالات است و مصرف خوراکی این ماده برای انسان و حیوانات خانگی سمی است.

فیکوس آفریقایی


4- برگ انجیری

برگ انجیری نام گیاهی زیبا با شاخ و برگ های بزرگ و دیدنی و سوراخ هایی به شکل پنیر سوئیسی است که به جنگل های پر باران مکزیک تعلق دارد. این گیاه در جوانی برگ هایی کاملاً پرپشت و قلبی شکل دارد و تا 3 متر نیز می تواند رشد کند. برگ انجیری گیاهی مقاوم است که طول برگ هایش حتی به 30 سانتی متر هم می رسد. گیاه برگ انجیری در دسته گیاهان سمی خطرناک قرار ندارد اما دارای مقادیری سم است و باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شود.

 برگ انجیری


5- فیلودندرون زانادو

فیلودندرون زانادو گیاهی مقاوم با ساقه هایی به سمت بالا و برگ هایی زیبا با برش های عمیق و به رنگ خاکستری مایل به سبز است که با افزایش سن گیاه پهن تر و بلندتر می شوند. این گیاه ظاهر فوق العاده جذابی دارد و حال و هوای گرمسیری به فضای داخلی شما می بخشد. فیلودندرون زانادو برگ های منحصر به فردی دارد و به راحتی از سایر گونه های فیلودندرون قابل تشخیص است. توجه داشته باشید که فیلودندرون زانادو برای حیوانات خانگی سمی است.

فیلودندرون زانادو


6- فیکوس الاستیکا

فیکوس الاستیکا یک گیاه زیبا و همیشه سبز با برگ هایی پهن، براق و نوک تیز به رنگ سبز و ابلق است و بافت چرمی شکل دارد. این گیاه بخوبی با محیط های آپارتمانی سازگار است و در هوای آزاد ممکن است تا بیش از 30 و حتی 60 متر نیز رشد کند. فیکوس الاستیکا در برابر نور و تغییرات دما مقاوم است و در فنگ شویی نیز به عنوان گیاه جاذب خوش شانسی، ثروت و رفاه شناخته می شود.

فیکوس الاستیکا


7- فیلودندرون گلوریوزوم

فیلودندرون گلوریوزوم یک گیاه آپارتمانی زیبا با برگ های بزرگ، سبز و مخملی و رگه های سفید است که رشد سریعی دارد و طول برگ هایش در صورت بالغ شدن حتی ممکن است به 60 سانتی متر هم برسد. این گیاه به جنگل های گرمسیری تعلق دارد و نسبتاً کمیاب است. گیاه فیلودندرون گلوریوزوم برای رشد به نور غیر مستقیم خورشید و خاک با رطوبت متوسط نیاز دارد.

فیلودندرون گلوریوزوم


8- کالاتیا اوربیفولیا

کالاتیا اوربیفولیا یک گیاه آپارتمانی با ظاهری منحصربه فرد و برگ های سبز و نقره ای و پهن است که در میان علاقمندان به گیاهان آپارتمانی طرفداران زیادی دارد. جالب است بدانید این گیاه در طول روز برگ های خود را به طور کامل باز می کند و در شب دوباره بسته می شود تا نور خورشید را به طور موثر جذب کند. این گیاه برای رشد به خاک با زهکشی مناسب، نور کافی و نیمه سایه و رطوبت کافی نیاز دارد.

 کالاتیا اوربیفولیا

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا