آشپزی

طرز تهیه رقیب سرسخت خورش محبوب و نوستالژی ایرانی‍‌ها

«رقیب برای قورمه سبزی؟! نبوده و نیست و نخواهد اومد!» در این که قورمه سبزی یکی از بهترین، با اصالت‌ترین و پرطرفدارترین خورش‌های ایرانی است هیچ شکی نیست! اما این خورشی که برای شما درنظر گرفته‌ایم ادعا دارد که رقیبی برای قورمه سبزی است و با خوردن آن دیگر هوس قورمه سبزی به سرتان نمی‌زند! جل الخالق!

وقتی ادعایی مطرح می‌شود باید آن را بررسی کرد تا به درست یا غلط بودن آن مطمئن شد! شما هم این دستور را اجرا کنید اگر دوستش داشتید که یک خورش به غذاهایتان اضافه می‌شود و برنامه هفتگی و ماهانه‌تان پرتر خواهد شد اگر خوشتان نیامد (که محال است!) باز هم چیزی را از دست نداده‌اید! اما یک گزینه دیگر هم داریم و آن این است که عاشق این خورش بشوید و این از همه احتمالش بیشتر است! پس دست به کار شوید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
گوشت خورشی 7 تکه
بادمجان 2 عدد
سبزی خشک قرمه سبزی 4 قاشق غذاخوری
پوره گوجه فرنگی 5 عدد
پیاز بزرگ یک عدد
آب لیمو یا آب نارنج به میزان دلخواه
آب به میزان لازم
نمک و زردچوبه به میزان کافی

طرز تهیه:

با یک خورش بی دردسر و راحت روبه رو هستید که درعین حال به شدت دلربایی می‌کند! وقتی یک قاشق از آن میل کنید دیگر دلتان را پیش آن جا خواهید گذاشت! این را تمام کسانی که الان در خیل عاشقانش قرار دارند تایید می‌کنند!

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و به صورت درشت رنده کنید. در قابلمه پیاز رنده شده را به همراه زردچوبه و گوشت تفت بدهید. تا وقتی که عطر زردچوبه به خوبی بلند شود، گوشت تغییر رنگ بدهد و پیاز هم سبک و طلایی شود. حالا نوبت به سبزی خشک می‌رسد. سبزی‌ها را هم در بین این مواد به خوبی تفت بدهید تا مدهوش رایحه آنها شوید!

در این فاصله که مواد با حرارت ملایم مشغول تفت خوردن هستند شما به بادمجان‌ها سرگرم بشوید. آنها را بشویید و پوست بگیرید و ریز خرد کنید. بادمجان‌های ریز خرد شده را به مواد خورش اضافه کنید و تفت بدهید تا آنها هم سرخ بشوند.

گوجه‌های پوره شده را هم به محتویات قابلمه اضافه کرده و تا وقتی که رنگ اصلی گوجه‌ها مشخص شود آنها را هم تفت بدهید و در مرحله بعد مقداری آب ریخته و در قابلمه را بگذارید و حرارت را هم کم کنید تا خورش به آرامی و متانت بپزد و جا بیفتد. در انتها مقدار کمی آب لیمو یا آب نارنج به عنوان چاشنی نهایی به خورش اضافه کرده و در در ظرف مورد نظر سرو کنید. یک پلوی زعفرانی اصیل ایرانی در کنار این خورش برای شما طعمی ماندگار خواهد ساخت که همیشه به یادتان می‌ماند. نوش جان

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا