آشپزی

طرز تهیه ذرت تامالس با گوشت چرخ کرده

ذرت تامالس، غذای سنتی مکزیکی است که از خمیر ذرت (آرد ذرت) و مواد پر شده متنوعی مانند گوشت، سبزیجات، پنیر و سس تهیه می‌شود. این غذا با برگ‌های ذرت پوشانده و بخارپز می‌شود.

ذرت تامالس چیست؟

ذرت تامالس غذایی است که کشف آن قدمت طولانی دارد و به دوران قبل از اسپانیا در مکزیک و آمریکای مرکزی می‌رسد. این غذا در حال حاضر در سراسر جهان به عنوان یک غذای خوشمزه و پرطرفدار شناخته شده است. در اینجا دستور پخت یک تامالس ساده با گوشت چرخ‌کرده ارائه می‌شود:

مواد لازم برای خمیر ذرت:

2 پیمانه آرد ذرت 4 پیمانه آب گرم

1 قاشق غذاخوری نمک

1/2 قاشق چایخوری پودر زیره

برای مواد پر شده:

200 گرم گوشت چرخ‌کرده 1/2 پیاز، خرد شده

1 حبه سیر، رنده شده

1 فلفل دلمه ای، خرد شده

1/2 قاشق چایخوری پودر چیلی

1/4 قاشق چایخوری نمک

1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1/4 پیمانه گشنیز تازه، خرد شده

برای بخارپز کردن:

12 برگ ذرت آب

1

مراحل پخت ذرت تامالس:

تهیه خمیر ذرت: در یک کاسه بزرگ، آرد ذرت، آب گرم، نمک و پودر زیره را با هم مخلوط کنید. با قاشق هم بزنید تا زمانی که خمیری صاف و یکدست بدست آید. اگر خمیر خیلی سفت است، به تدریج آب گرم بیشتری اضافه کنید. اگر خیلی شل است، آرد ذرت بیشتری اضافه کنید.

تهیه مواد پر شده: در یک تابه، گوشت چرخ‌کرده را روی حرارت متوسط تفت دهید تا قهوه‌ای رنگ شود. سپس پیاز، سیر و فلفل دلمه ای را اضافه کنید و به مدت 5 تا 7 دقیقه دیگر بپزید تا نرم شوند. پودر چیلی، نمک، فلفل سیاه و گشنیز را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

آماده سازی برگ های ذرت: برگ های ذرت را در آب گرم خیس کنید تا نرم و انعطاف پذیر شوند.

پر کردن و بستن تامالس: روی یک سطح صاف، یک برگ ذرت خیس شده را قرار دهید. حدود 2 قاشق غذاخوری خمیر ذرت را در وسط برگ قرار دهید. 1 تا 2 قاشق غذاخوری از مواد پر شده را روی خمیر ذرت بریزید. لبه های برگ ذرت را به سمت بالا تا کنید و با نخ یا نوار ذرت ببندید تا بسته ای محکم ایجاد شود.

بخارپز کردن: در یک قابلمه بزرگ، آب را به جوش برسانید. یک سبد بخارپز را داخل قابلمه قرار دهید و تامالس ها را به صورت عمودی در سبد بچینید. در قابلمه را ببندید و به مدت 30 تا 40 دقیقه یا تا زمانی که تامالس ها پخته شوند، بخارپز کنید.

سرو: تامالس های پخته شده را گرم سرو کنید. می توانید آنها را با سس سالسا، سس گواکاموله یا خامه ترش سرو کنید.

نکات تکمیلی:

می توانید از انواع مختلف گوشت مانند مرغ، بوقلمون یا حتی سبزیجات برای پر کردن تامالس استفاده کنید. برای طعم بیشتر، می توانید به خمیر ذرت یا مواد پر شده ادویه جات دیگری مانند پودر سیر، پودر پیاز یا پودر فلفل قرمز اضافه کنید.اگر برگ ذرت ندارید، می توانید از برگ های موز یا کاغذ آلومینیوم برای پوشاندن تامالس استفاده کنید.

تامالس های پخته شده را می توانید تا 3 روز در یخچال یا تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.

نوش جان!

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا