گوناگون

شهر گیلاس ایران کجاست؟

گیلاس یکی از میوه‌های تابستانی بسیار خوشمزه و خوش رنگ و لعاب است که مورد علاقه همه است. گیلاس این میوه تابستانی برای کوچک و بزرگ دوست داشتنی است. معمولا میوه‌ای تابستانی به علت طعم و ظاهر خوبی که دارند مورد توجه و علاقه همگان هستند. در سال‌های اخیر اکثر میوه‌ها گلخانهای شده‌اند.

گیلاس یکی از محبوب‌ترین میوه‌های تابستانی است که زادگاه این میوه خوش رنگ و لعاب کشور ایران است.

شهر گیلاس ایران کجاست؟ گیلاس یکی از میوه‌های تابستانی بسیار خوشمزه و خوش رنگ و لعاب است که مورد علاقه همه است. گیلاس این میوه تابستانی برای کوچک و بزرگ دوست داشتنی است. معمولا میوه‌ای تابستانی به علت طعم و ظاهر خوبی که دارند مورد توجه و علاقه همگان هستند. در سال‌های اخیر اکثر میوه‌ها گلخانه‌ای شده‌اند.

با وجود اینکه میوه‌های گلخانه‌ای بزرگ‌تر و یا حتی خوش رنگ و لعاب‌تر شده‌اند با این حال طعم آن‌ها به خوبی میوه‌هایی که در باغ‌های طبیعی در آب و هوای خوب و خاکی اصیل و حاصل خیز به عمل آمده است، تفاوت بسیاری دارد. آیا شما می‌دانید که شهر توت فرنگی ایران کجاست؟

بهترین گیلاس ایران مال کجاست

شهر گیلاس ایران کجاست؟ شهر اشنویه در استان آذربایجان غربی قرار دارد. اشنویه شهری است که جاذبه‌های تاریخی فراوانی دارد و از این جهت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این شهر جزو یکی از زیباترین شهرهای غربی ایران است که آب و هوایی کوهستانی دارد.  اما با این حال شاید کمتر در بین عموم گردشگران و مسافران شناخته شده باشد.

152

در این شهر باغ‌های گیلاس زیادی وجود دارد که شما هنگامی که به اینجا سفر کنید متوجه خواهید شد که شهر گیلاس ایران کجاست؟باغ‌های گیلاس در این شهر روز به روز در حال گسترش است. اگر به این شهر سفر کنید متوجه خواهید شد که باغ‌های این شهر در فصل تابستان مانند یک یاقوت قرمز خواهد درخشید.

انواع گیلاس تکدانه

گیلاس در ایران انواع مختلفی دارد. حال که می‌دانید شهر گیلاس ایران کجاست با ید به این بپردازیم که در کشورمان چند نوع گیلاس داریم؟ گیلاس‌ها تنها با آن شکلی که شما تصور می‌کند سرخ و قرمز نیستند. و با توجه به طعم و انواع آن متفاوت است گیلاس‌ها می‌توانند در رنگ‌های سرخ، صورتی، زرد کمرنگ و سفید باشند که با توجه به نوع رنگ آن گیلاس طعمش نیز متفاوت است.

153

شما می‌دانید که شهر گیلاس ایران کجاست؟ شهر اشنویه همه انواع مختلف گیلاس را در خود دارد. علاوه بر این گیلاس محلی، گیلاس تکدانه، گیلاس لاکچری، مجلسی و خوشه‌ای است.

بهترین گیلاس جهان

گیلاس تکدانه سیاه یکی از بهترین نهال‌های گیلاس است. جالب است که بدانید این گیلاس تکدانه خوشمزه زادگاهش ایران است. این نوع گیلاس بیشتر در شهر ارومیه کشت می‌شود. به علت اینکه گیلاس میوه‌ای است که در مناطق سردسیر و کوهستانی می‌روید، در شهر اشنویه بسیار خوب کشت می‌شود. اشنویه یک شهری کوهستانی است که آب و هوایی بسیار پاک اما سرد دارد.

154

این میوه وقتی می‌رسد بسیار به رنگ سیاه نزدیک می‌شود. بافتی گوشتی دارد و از باقی انواع گیلا‌س‌ها درشت‌تر است. از این گیلاس در دسرریال شیرینی و کمپوت‌ها استفاده می‌شود.

خواص گیلاس

اولین خاصیتی که می‌توان برای این میوه خوشمزه دانست، ضد التهاب بودن آن است. این میوه باعث می‌شود بیمارانی کهبه بیماری نقرص دچار هستند زودتر بهبودی یابند. گیلاس بهعلت اینکهیک آنتی اکسیدان قوی است از قلب شما محافظت می‌کند و سلامتی قلب شما را بیش از پیش می‌کند.

155

گیلاس سرشار از ویتامین c است و از این رو برای حفظ ایمنی بدن و دوری از سرماخوردگی یک گزینه بسیار عالی به شمار می‌رود. گیلاس استرس را کم می‌کند. قند خون شما را تنظیم می‌کند. مقاومت بدن شما را برای دریافت انسولین کاهش می‌دهد و از این رو برای بیماری دیابت نیز موثر است.

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا