پوست مو و زیبایی

سه سوته تو خونه بالم لب طبیعی و گیاهی درست کن!

لب های ترک خورده و پوسته پوسته شده یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است هر فردی آن را تجربه کند. این قسمت از بدن فاقد غدد تعریق است و در محیط های خشک و زمستان دچار آسیب، حالت پوسته پوسته و خشکی می شود.

این اتفاق ناخوشایند استفاده از بالم لب را به امری ضروری برای ما تبدیل می کند. بالم لب یک محصول مراقبتی با بافتی موم مانند است که به منظور مرطوب کردن و آبرسانی به لب های خشک و ترک خورده مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل وجود ترکیبات مضر مانند پارابن، الکل، اسانس های غیر خوراکی و … در بالم لب های صنعتی استفاده از آنها می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. از این رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند از بالم لب خانگی و طبیعی استفاده کنند. در ادامه با آموزش ساخت پنج بالم لب طبیعی با راهنماتو همراه باشید.

1- بالم لب گل رز

برای تهیه این بالم لب به چهار ماده نیاز دارید:

یک قاشق غذاخوری شی باتری (کره شیا)

یک قاشق غذاخوری موم زنبور عسل

دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل

سه قطره اسانس گل رز

گل رز

طرز تهیه بالم لب گل رز: کره شی، موم زنبور عسل و روغن نارگیل را بر روی یک تابه یا داخل مایکروویو ذوب کرده و آنها را بخوبی با یکدیگر مخلوط کنید. اگر به مایکروویو دسترسی ندارید، می توانید مقداری آب را درون یک قابلمه متوسط گرم کنید و سپس مواد را درون یک تابه کوچکتر بریزید و داخل ظرف اول قرار دهید. در حین گرم شدن مواد درون ظرف را خوب به هم بزنید تا ذوب و مخلوط شوند. سپس اسانس گل رز را اضافه کنید و  این بالم لب خانگی را درون ظروف رژ لب قدیمی، لوله چاپستیک یا یک ظرف کوچک درب دار بریزید. پس از اینکه مخلوط کمی خنک شد، آن را درون یخچال قرار دهید تا بخوبی سفت شود.


2- بالم لب شکلاتی، نعنایی

برای تهیه این بالم لب به چهار ماده نیاز دارید:

یک قاشق چایخوری پودر کاکائو

دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل

دو قاشق چایخوری گلوله موم سفید

پنج قطره روغن نعناع

بالم لب

طرز تهیه بالم لب شکلاتی، نعنایی: گلوله های موم زنبور عسل را درون مایکروویو یا بر روی گاز (مواد موم را درون یک ظرف فلزی بریزید و بر روی یک قابلمه پر آب در حال جوشیدن قرار دهید) ذوب کنید. سپس پودر کاکائو را اضافه کرده و خوب هم بزنید. اکنون روغن نعناع و روغن بادام را اضافه کنید و بخوبی ترکیب کنید. مخلوط را را درون ظروف رژ لب قدیمی، لوله چاپستیک یا یک ظرف کوچک درب دار بریزید و پس از اینکه کمی خنک شد، به یخچال منتقل کنید تا سفت شود.


3- بالم لب پرتقالی

برای تهیه این بالم لب به چهار ماده نیاز دارید:

یک قاشق غذاخوری کره شیا

دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل

سه قطره اسانس پرتقال

یک قاشق غذاخوری موم زنبور عسل

بالم لب

طرز تهیه بالم لب پرتقالی: کره شی و موم زنبور عسل را درون مایکروویو یا بر روی گاز (مواد موم را درون یک ظرف فلزی بریزید و بر روی یک قابلمه پر آب در حال جوشیدن قرار دهید) ذوب کنید. مقداری روغن نارگیل به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. وقتی مواد بخوبی ذوب شدند، مقداری اسانس پرتقال به آنها اضافه کنید و درون ظروف رژ لب قدیمی، لوله چاپستیک یا یک ظرف کوچک درب دار بریزید. پس از اینکه مواد خنک شدند، آنها درون یخچال قرار دهید تا سفت شوند.


4- بالم لب توت فرنگی

برای تهیه این بالم لب به چهار ماده نیاز دارید:

یک قاشق غذاخوری کره شیا

دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل

سه قطره اسانس توت فرنگی

یک قاشق غذاخوری موم زنبور عسل

بالم لب

طرز تهیه بالم لب توت فرنگی: کره شی و موم زنبور عسل را عسل را درون مایکروویو یا بر روی گاز (مواد موم را درون یک ظرف فلزی بریزید و بر روی یک قابلمه پر آب در حال جوشیدن قرار دهید) ذوب کنید. سپس روغن نارگیل را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید. پس از اینکه مواد بخوبی مخلوط شدند، اسانس توت فرنگی را اضافه کنید و درون ظروف رژ لب قدیمی، لوله چاپستیک یا یک ظرف کوچک درب دار بریزید. پس از اینکه مواد خنک شدند، آنها درون یخچال قرار دهید تا سفت شوند.


5- بالم لب موم زنبور عسل

برای تهیه این بالم لب به چهار ماده نیاز دارید:

یک قاشق غذاخوری موم زنبور عسل رنده شده

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل

یک قاشق چایخوری عسل خام

دو عدد کپسول ویتامین E

بالم لب

طرز تهیه بالم لب موم زنبور عسل: موم زنبور عسل را درون مایکروویو یا قابلمه ذوب کنید. اکنون عسل و روغن نارگیل را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس دو کپسول ویتامین E را اضافه کنید تا ذوب شود. حال درون ظروف رژ لب قدیمی، لوله چاپستیک یا یک ظرف کوچک درب دار بریزید. پس از اینکه مواد خنک شدند، آنها درون یخچال قرار دهید تا سفت شوند.

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا