گل و گیاه

زیباترین کاکتوس های بدون تیغ که جذابیت خانه را دوچندان می کنند + عکس

 کاکتوس ها یکی از پرطرفدارترین و مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی هستند که با ذخیره آب در برگ‌ها، ساقه‌ها و ریشه‌های خود از خشکی جان سالم به در می‌برند.

این گیاهان بومی امریکای لاتین هستند و در مناطق گرم و پر نور رشد می‌کنند. اغلب کاکتوس ها خار دارند و به همین دلیل برخی از افراد از نگهداری این گیاهان زیبا و مقاوم اجتناب می کنند. خبر خوش اینکه تعدادی کاکتوس بدون خار وجود دارند که شما می توانید بدون نگرانی از زخمی شدن دستانتان از آنها نگهداری کنید. امروز قصد داریم چند نمونه از زیباترین گیاهان کاکتوس بدون تیغ را به شما معرفی کنیم.

1- کاکتوس کریسمس

به گزارش راهنماتو، کاکتوس کریسمس یا زیگوکاکتوس یکی از محبوب ترین گیاهان زمستانی با برگ های جذاب و شکوفه های بسیار زیبا است که نیاز به نگهداری چندانی ندارد و کمی رسیدگی کافی است تا در روزهای سرد زمستانی و ایام کریسمس، شاهد شکوفه‌های خوش رنگ آن باشید. این گیاه زیبا بر خلاف دیگر کاکتوس های کویری بومی جنگل‌های بارانی گرمسیری است و برای حفظ طراوت و سلامت خود به آبیاری منظم نیاز دارد. برگ های کاکتوس کریسمس در اصل بخش‌های ساقه مانندی هستند که به زیبایی از گلدان و سبد گیاه آویزان می‌شوند و گل های آن نیز از نوک برگ ها آویزان می شوند. اغلب گل های این گیاه قرمز رنگ هستند؛ اما به رنگ های صورتی، بنفش و نارنجی نیز دیده می شوند.

کاکتوس کریسمس


2- کاکتوس آریوکارپوس رتیوسس

آریوکارپوس ها یکی از زیباترین و کند رشدترین کاکتوس ها هستند که عمدتا از طریق بذر تکثیر می شوند. این گیاهان که به آنها ستاره سنگ یا صخره ستاره‌ای نیز گفته می شود، برآمدگی های بسیار درخشان و گسترده ای داشته و ساقه هایی خاکستری یا سبز آبی و کروی شکل دارند. کاکتوس های ستاره سنگ گل هایی با قطر 2 تا 4 سانتی متر به رنگ های سفید، صورتی و قرمز داشته و ارتفاع آنها به 10 الی 25 سانتی متر می رسد.

کاکتوس آریوکارپوس رتیوسس


3- کاکتوس پیوت

کاکتوس پیوت گیاهی کوچک و دکمه ای شکل است که ترکیبات قوی موجود در آن باعث ایجاد اثر توهم زایی در انسان می شود. این گیاه عمدتا در مکزیک و بخش های جنوبی ایالات متحده رشد می کند، رنگ آن سبز مایل به خاکستری روشن است و گل هایی به رنگ سفید و صورتی روشن دارد. کاکتوس پیوت رشد کندی دارد قطر آن به 2 تا 10 سانتی متر می رسد.

 کاکتوس پیوت


4- کاکتوس آستروفیتوم آستریاس

آستروفیتوم آستریاس یکی دیگر از کاکتوس های بدون تیغ است که علاوه بر زیبایی عمر بالایی دارد و یکی از پرطرفدارترین کاکتوس ها در ایران می باشد. این گیاه بسیار متنوع است و گونه های کمیاب آن آستریاس ابلق و آستریاس لاکپشتی از جمله با ارزش ترین کاکتوس های آستروفیتوم آستریاس می باشند که در دسته گیاهان کلکسیونی قرار می گیرند.

کاکتوس آستروفیتوم آستریاس


5- بلوسفلدیا لیلیپوتیانا

بلوسفلدیا لیلیپوتیانا یک کاکتوس مینیاتوری بدون خار به رنگ سبز خاکستری است که به عنوان یکی از کوچک ترین گونه های کاکتوس شناخته می شود و رشد کندی دارد. این گیاه تنها کاکتوسی است که می تواند پس از خشک شدن کامل، مجدد سیراب شده و سلول هایش را هیدراته کند. فصل گل دهی بلوسفلدیا لیلیپوتیانا از اواخر بهار تا اوایل تابستان است و در این دوره گل هایی به رنگ سفید مایل به زرد بر روی آن نمایان می شوند.

بلوسفلدیا لیلیپوتیانا


6- کاکتوس دارواش

کاکتوس دارواش یا ریپسالیس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است که به راحتی در گلدان رشد می‌کند و ساقه های نازکی به قطر مداد دارد. ساقه های این گیاه می توانند به اندازه 2 متر رشد کنند و چشم انداز بسیار زیبایی را ایجاد می کنند. این گیاه شرایط نگهداری آسانی دارد و به راحتی در خانه قابل نگهداری است.

کاکتوس دارواش


6- کاکتوس اپی‌فیلوم

کاکتوس اپی‌فیلوم گیاهی زیبا با بیش از 20 گونه مختلف است که با نام ارکیده قرمز یا کاکتوس سه پر نیز شناخته می شود. این گیاه شکوفه های قرمز نارنجی بزرگ به شکل گل های  زنگوله ای شکل داشته و از آنجایی که به نور مستقیم نیاز ندارد، به راحتی می توان از آن در محیط آپارتمان نگهداری کرد. ساقه های این کاکتوس معمولا به 60 سانتی متر می رسد و گل های آن معمولا در شب باز می شوند و بوی معطری دارند.

کاکتوس اپی‌فیلوم

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا