گوناگون

روز 13 بدر گوشی رو بذار کنار! این بازی‌های جمعی رو انجام بدین!

«می‌شه اون گوشی رو بذاری کنار؟! بسه دیگه!»

از وقتی گوشی‌های هوشمند وارد زندگی‌ها شد جمع‌ها و دورهمی‌ها را مختل کرده است. همه به مهمانی می‌روند، جشن می‌گیرند، با هم شام و ناهار می‌خورند ولی تمام کارها روی دور تند قرار دارد و هر کسی منتظر است سر و چشمش را به گوشی بسپارد! دیگر حرف زدن‎‌ها، خندیدن‌ها و سربه سر گذاشتن‌ها کمرنگ شده است. این هدیه عصر دیجیتال است. هدیه که چه عرض شود، این ویروس زندگی حاضر است! در وجود تمام آدم‌ها رخنه کرده است و رهایی از آن هم آسان نیست.

به گزارش راهنماتو، با توجه به اینکه تعطیلات عید زمان مناسبی برای دوری از کار و دغدغه‌های همیشگی است و فرصت خوبی هم برای در کنار دوستان و عزیزان قرار گرفتن است بد نیست تمرین کنیم که از فضای مجازی هم کمی فاصله بگیریم.

13 بدر یکی از روزهایی است که در تعطیلات نوروزی همه به دشت و دمن می‌رفتند و از هوای ناب بهاری ریه‌ها را پر می‌کردند. اگر امسال شما هم قصد دارید در کنار عزیزانتان این روز را سپری کنید برای اینکه نهایت لذت را ببرید بهتر است چند بازی را برای آن روز در نظر بگیرید تا هم لذت لحظاتتان را ببرید و هم ساعاتی بگویید و بخندید و از طعم خوش معاشرت دهانتان را شیرین کنید!

انتخاب بازی مناسب کار سختی نیست. بازی‌هایی که بتوانید با تعداد بالا انجام بدهید و همه در کنار هم شور و شوق داشته و یک روز تعطیل را به خوشی سر کنید. ما در راهنماتو چند پیشنهاد برای شما داریم، شاید به دردتان خورد!

اسم و فامیل

شاید به نظرتان بیاید این چه ایده‌ای است! اما واقعا انتخاب خوبی است. هرچه تعداد بیشتر باشد این بازی جذابتر هم خواهد شد. ذوق و حس طنز تمام افراد در چنین وقت‌هایی به اوج خودش می‌رسد و قطعا برای شما لحظات بسیار بامزه‌ای خواهد ساخت!

فکر می‌کنم همه این بازی را بلدند و گفتن زیادتر از آن، اضافه گویی است. پس حتما به این بازی فکر کنید!

اسم روی پیشانی

این یک بازی جذاب است که براساس حدس زدن صورت می‌گیرد! معمولا اسم یک شخصیت معروف روی کاغذ نوشته و بر پیشانی فرد چسبانده می‌شود. خودش خبر ندارد و بقیه می‌دانند که چه کسی را باید بشناسد! او سوال می‌کند و از جواب دیگران باید به نتیجه برسد! البته فقط حق دارد 10 سوال بپرسد و با بله و خیر جواب بشنود. اگر بتواند در زمان مناسب درست به نتیجه برسد امتیاز می‌گیرد.

9

پانتومیم

یکی از بهترین بازی‌هایی که در فضای جمعی می‌شود انجام داد همین پانتومیم است. گاهی از شدت خنده ممکن است دل ضعفه بگیرید! فرد باید با حرکاتی که انجام می‌دهد آن موردی را که به او گفته‌اند اجرا کند تا هم گروهی‌هایش بتوانند به جواب برسند. حرف زدن و اشاره کردن در کار نیست. معمولا زمان مشخص در حد 2 یا 3 دقیقه به هر فرد و گروه فرصت داده می‌شود که بتواند درست حدس بزند.

نخند!

این بازی شما را وادار می‌کند که تحت هیچ شرایطی نخندید! هرچقدر حرکات خنده دار ببینید باید خویشتن دار باشید و حتی ظاهر صورتتان هم عوض نشود! در فضای گروهی و بامزه بازی‌هایی که افراد درمی‌آورند واقعا کار سختی است.

9

بله یا نه!؟

بر اساس این بازی سوالاتی از شما پرسیده می‌شود که باید به آنها با سرعت جواب بدهید و فقط از بله یا نه استفاده کنید! خب تا اینجای کار سخت نیست! اما مساله مهم این است که شما باید جواب‌ها را به صورت برعکس بدهید! پس تمرکز زیادی لازم دارد! مثلا این بازی را شما در روز انجام می‌دهید و از شما سوال می‌شود که آیا الان شب است؟ شما باید بگویید بله! درحالی که روز است! جذابیت زیادی دارد و به شرطی که سرعت عمل را چاشنی آن کنید خیلی هیجان‌انگیزتر هم خواهد شد.

وسطی

اگر در فضای باز هستید چه بازی گروهی‌ای بهتر از وسطی؟! این بازی را هم همه می‌شناسند. لذت آن هم به تعداد زیاد است. نفس‌هایتان را از هوای بهار پر کنید و از عطر دوستی در کنار عزیزانتان هم لذت ببرید.

مافیا

این بازی همیشه رواج داشته است اما مدتی است بیشتر موردتوجه قرار گرفته و در کافه‌های مخصوصی هم برای علاقمندان فرصت و امکان انجام آن وجود دارد.

در این بازی دو گروه داریم. بهتر است تعداد نفرات بین 10 تا 13 نفر باشد. یک نفر کارت‌های مخصوص را بین افراد پخش می‌کند تا هر کسی متوجه نقشش بشود. باید خیلی مخفیانه این کار صورت بگیرد. اگر در یک گروه 13 نفره مشغول بازی هستید 3 نفر باید مافیا باشند، یک نفر کارآگاه، یک دکتر، یک رییس مافیا و 8 شهروند عادی هستند. روال این بازی بر حدس زدن است، باید مافیاها شناسایی بشوند و مافیاها هم باید خوب نقش بازی کنند تا بتوانند از دایره شک خارج شوند و اگر درست حدس زده بشود از بازی بیرون می‌روند.

این بازی مبتنی بر استدلال و تمرکز است. باید خیلی خوب و بادقت بازی کنید و ساعت‌ها سرگرمتان خواهد کرد.

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا