آشپزی

دستور پخت ساده‌ترین پای سیب جهان با طهم دیوانه کننده

«پای سیب رو باید فقط از قنادی خرید! تو خونه خوب درنمیاد!» آیا شما هم اعتماد به نفس پایینی در امر شیرینی و کیک پزی دارید؟! آیا فکر می‌کنید همیشه مرغ همسایه غاز است و بقیه بهتر از شما کارها را انجام می‌دهند؟ اگر جوابتان مثبت است باید حتما این پای سیب را تهیه کنید تا به خودتان ایمان بیاورید!

به گزارش راهنماتو، ساده‌ترین پای سیب دنیا مقابل شماست! اگر دوست دارید در یک عصر بهاری لذت یک شیرینی خانگی را ببرید همین الان دست به کار شوید. به صمیمی ترین دوستتان هم پیام بدهید و برای یک پای سیب رویایی و یک فنجان چای یا قهوه دعوتش کنید! با اطمینان هم این کار را بکنید چون نتیجه کار شما فوق العاده خواهد بود!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
تخم مرغ  3 عدد
شکر یک قاشق غذاخوری
شیر 180 میلی لیتر
کره 100 گرم
آرد 300 گرم
بیکینگ پودر یک قاشق مربا خوری
سیب 3 عدد
گیلاس کمپوتی در صورت دلخواه

طرز تهیه:

تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا از حالت لزجی دربیاید. شکر، شیر و کره ذوب شده را هم به آن اضافه کنید و ترکیب کنید. نوبت به آرد می‌رسد. آرد را حتما دو یا 3 بار الک کنید تا بافت آن یکدست بشود. بعد از الک کردن بیکینگ پودر را هم به آن اضافه کنید و بعد کم کم به مواد تخم مرغی بیفزایید و خوب هم بزنید. مایه‌ای که به دست می‌آید باید کاملا یکدست و بدون گلوله باشد.

سیب‌ها را به خوبی بشویید. لازم نیست پوست آنها را بگیرید. فقط به صورت نگینی ریز خرد کنید. سیب‌های خرد شده را به مواد پای سیب اضافه کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید گیلاس‌های کمپوتی را که خوب آبکشی کرده‌اید و آب ندارند به همراه سیب داخل مواد بریزید. با لیسک یا قاشق همه مواد را هم بزنید. تصویر زیبایی مقابل شماست. زردی مایه پای سیب در کنار سیب‌های قرمز جذابیت خاصی دارد.

فر را از 10 دقیقه قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید. کف قالب موردنظرتان را چرب کنید و مایه پای سیب را داخل آن بریزید و روی آن را به خوبی صاف کنید. قالب را به مدت 40 دقیقه در فر بگذارید. در پایان این مدت با سیخ چوبی وسط آن را امتحان کنید اگر به سیخ از مواد نچسبید یعنی پای سیب شما حاضر است.

برای اینکه یک حال خوب داشته باشید لازم نیست از خانه بیرون بروید یا هزینه گزافی بپردازید. گاهی یک برش پای سیب داغ خانگی دنیای شما را به خوبی زیر و رو خواهد کرد. نوش جان

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا