اقتصادی

جزییات سیزدهمین حراج سکه اعلام شد

حراج سکه مرکز مبادله از طریق سامانه معاملات به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود. موضوع سیزدهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی خواهد بود.

سیزدهمین حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلا ساعت ۱۲ شروع می‌شود. بازه ثبت سفارش از ساعت ۱۲ تا ۱۵ تعیین شده. بازه نظارت و تخصیص از ساعت ۱۵ تا ۱۷ همان روز دوشنبه است. ساعت ۱۷ هم باید منتظر اعلام نتایج حراج باشید. شیوه برگزاری حراج از روش ثبت سفارش و تخصیص بر مبنای اولویت قیمت-زمان است.

مرکز مبادله ارز و طلا را وقتی به نشانی market.ice.ir باز می‌کنید، درباره عرضه عمومی سکه طلا کوتاه توضیح داده است که «سکه‌های طلای مورد نیاز خود را امن، مطمئن و راحت از بستر سامانه معاملات ارز و طلای مرکز مبادله ایران خریداری کنید و از طریق شعبه منتخب بانک ملی تحویل بگیرید.»

مرکز مبادله ارز و طلا در صفحه اول خود مراحل خرید سکه طلا از سامانه را در چهار بخش، واریز وجه، ثبت سفارش، تخصیص سکه و تحویل سکه نیز تشریح کرده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

در مرحله واریز وجه باید به حساب کاربری خود در پلتفرم پول واریز کنید. این کار از طریق درگاه‌های امن بانکی و با استفاده از کارت‌های عضو شتاب انجام می‌شود. در مرحله دوم ثبت سفارش، باید نوع سفارش خود (خرید) را انتخاب و بعد از آن تعداد سکه و قیمت مورد نظر خود را وارد کنید. در اینجاست که سفارش شما در لیست سفارش‌ها قرار می‌گیرد. برای تخصیص سکه، سفارش‌ها براساس قیمت و زمان ثبت در صف انتظار قرار می‌گیرند. به محض تخصیص سکه، با قیمت و تعدادی که مد نظر شما قرار دارد، سکه به شما داده می‌شود. اگر این اتفاق نیفتاد، وجهی که واریز کردید، برگردانده خواهد شد.

تحویل سکه مرحله آخر خرید است. متقاضی به شعبه بانک انتخابی در تاریخی که انتخاب شده، مراجعه می‌کند. البته آنچه ضروری است این است که حتما باید کارت شناسایی و کد رهگیری را همراه خودش داشته باشد تا بتواند سکه سفارش شده را تحویل بگیرد.

جزئیات سیزدهمین حراج سکه

سیزدهمین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود. در سایت market.ice.ir، درباره اطلاعات حراج سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی توضیحاتی ارائه شده است.

سیزدهمین حراج سکه طلا به سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه ضرب سال ۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی اختصاص دارد. اگر متقاضی خرید سکه هستید، در مجموع پنج قطعه سکه می‌توانید سفارش دهید و بعد خریداری کنید.

سیزدهمین جلسه حراج سکه بانک مرکزی در ساعت ۱۲ آغاز می‌شود. بازه ثبت سفارش از ساعت ۱۲ تا ۱۵ و باز نظارت و تخصیص از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز چهارشنبه تعیین شده است. نتیجه حراج در ساعت ۱۷ همان روز مشخص خواهد شد.

اگر بخواهید اطلاعاتی از جزئیات استرداد وجه داشته باشید، باید بگوییم که واریز وجه معاملات از طریق چهار روش یعنی کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا ممنوع اعلام شده است. اگر وجه شما برگردانده نشد، کسی به غیر از خود متقاضی مسئول نخواهد بود. اگر قرار باشد فرآیند استرداد وجه کیف پول از بانک ملی باشد، همان روز انجام می‌شود، اما اگر بانکی غیر از بانک ملی باشد، ۴۸ ساعت زمان می‌برد.

جدول زمانی تحویل سکه چگونه است؟

 

مرکز مبادله ارز و طلا می‌گوید، متقاضیان دریافت سکه باید به جدول زمانی تحویل سکه توجه کنند. ۱۰ روز بعد از برگزاری سیزدهمین حراج سکه، زمان تحویل بدون هزینه انبارداری شروع می‌شود و تا ۲۱ تیرماه ادامه دارد. در این مدت، هزینه تحویل سکه از شعب بانک عامل دریافت می‌شود. هزینه آن ۳۰ هزار تومان به‌ازای هر سکه برای کل دوره است.

دریافت سکه اگر در بازه زمانی ۲۳ تیرماه تا اول مردادماه انجام شود، متقاضی هم باید هزینه تحویل بدهد و هم هزینه انبارداری. هزینه انبارداری سکه طلا ۵۰ هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه است. این هزینه به شعبه بانک عامل داده می‌شود. ناگفته نماند که روز‌های تعطیل رسمی جزو هزینه حساب می‌شوند.

سکه طلا اگر در بازه زمانی مشخص شده دریافت نشود، نتیجه آن فسخ معامله است. مرکز مبادله اعلام کرده که اگر معامله فسخ شود، وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه‌های عملیاتی به کیف پول خریدار برگردانده می‌شود. اگر دلیل فسخ معامله، مراجعه نکردن خریدار به شعبه بانکی انتخاب شده در سامانه مرکز مبادله در مهلت مشخص شده باشد، تنبیه خریدار این است که به مدت ۱۸۰ روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع می‌شود.

حراج سکه در مرکز مبادله طلا و ارز در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز، همانطور که در بالا ذکر آن رفت از طریق آدرس اینترنتی market.ice.ir شدنی است. متقاضیان وقتی وارد این سایت می‌شوند، ثبت نام خود را انجام داده و احراز هویت می‌کنند.

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا