گل و گیاه

جذاب ترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق نشیمن + عکس

همیشه یک فرمول بی عیب و نقص برای طراحی یک اتاق نشیمن دنج وجود دارد؛ شما به یک کاناپه، یک میز قهوه خوری، شمع، چند صندلی راحت، یک تلویزیون برای تماشای سریال های مورد علاقه تان، یک شال مبل گرم و زیبا، یک فرش و چند قاب یا اثر هنری بر روی دیوار نیاز دارید. اکنون فقط جای یک چیز خالی است؛ فضای سبز!

گیاهان آپارتمانی نه تنها فضای اتاق را دنج تر و دلپذیرتر می کنند، بلکه برای سلامت روح و جسم شما نیز مفید هستند. به علاوه، مطالعه ناسا در سال 1989 نشان داد که برخی گیاهان آپارتمانی می توانند آلاینده هایی مانند بنزن و فرمالدئید موجود در هوای داخل خانه کاهش دهند. تحقیقات اخیر نیز نشان می دهند که گیاهان روحیه و خلاقیت انسان را تقویت کرده و موجب کاهش استرس می شوند. بیایید صادق باشیم! همه ما این روزها به استرس کمتری نیاز داریم. در ادامه با معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی برای اتاق پذیرایی با راهنماتو همراه باشید.

1- آنتوریوم

اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی می گردید که علاوه بر سرسبزی در بیشتر ایام سال گل های زیبا داشته باشد، پیشنهاد ما به شما آنتوریوم است. این گیاه گلدار آپارتمانی برگ های سبز، پهن و قلبی شکلی دارد و ظاهر شیک و مدرن آن موجب شده تا به عنوان یکی از محبوب ترین گیاهان در طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار گیرد. گل آنتوریوم نماد خونگرمی و مهمان نوازی است و به عقیده برخی می تواند خوش شانسی را برای انسان به ارمغان بیاورد.

 

آنتوریوم

 


2- سانسوریا

سانسوریا معروف به گیاه زبان مادر شوهر نام گیاهی از خانواده مارچوبه سانان و ساکولنت ها است که به دلیل مقاومت بالا و نگهداری آسان، جایگاه ویژه ای در خانه ها، دکوراسیون داخلی و محیط های اداری دارد. این گیاه زیبا یکی از مناسب ترین گیاهان آپارتمانی برای افراد مبتدی است و به ندرت با آفات و تجمع حشرات گلدانی روبرو می شود. تحقیقات ناسا نشان می دهد که گیاه سانسوریا می تواند با از بین بردن سمومی مانند فرمالدئید و بنزن به تصفیه هوای داخل خانه کمک کند.

سانسوریا


3- زامیفولیا

زامیفولیا یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی با برگ های صاف، مومی شکل، براق و سبز رنگ است که معمولا در فضای منزل تا حدود 90 سانتی متر رشد می کند. این گیاه در مناطق کم نور به خوبی دوام می آورد، به آب کمی نیاز دارد و یک گیاه کند رشد است. گیاه زامیفولیا همچنین در دسته گیاهان تصفیه کننده هوا قرار می گیرد و طبق تحقیقات ناسا قادر است مقادیر زیادی از سموم موجود در هوا مانند زایلن، تولوئن و بنزن را از بین ببرد.

زامیفولیا


4- ارکیده شاپرکی

ارکیده شاپرکی گیاهی بسیار زیبا و گلدار و یکی از محبوب ترین گونه های ارکیده است که شکوفه های رنگی با شکوه و سهولت در رشد آن را یک گیاه آپارتمانی محبوب تبدیل کرده است. این گیاه بسیار کم توقع است و بسته به شرایط نگهداری، گل های آن پس از سه تا شش ماه کاملا زیبا و درخشان باقی می مانند و بیشتر ایام سال گل دارد.

ارکیده شاپرکی


5- کاج مطبق

کاج مطبق یکی از درختچه های زینتی همیشه سبز و گران قیمت است که در محیط طبیعی به سرعت ولی در آپارتمان به کندی رشد می کند. این گیاه قد بلندی دارد و شاخه‌های افقی آن با برگ‌های سوزنی شکل به شکلی متراکم پوشانده شده اند. نگهداری کاج مطبق خیلی ساده نیست و برای رشد به خاک مناسب، کوددهی و آب‌دهی منظم نیاز دارد. این گیاه باشکوه پس از مدتی شاخه های خود را در محیط می گستراند و برای تزئین نیاز به هرس کردن دارد.

کاج مطبق


6- گیاه پول چینی

گیاه پول چینی که با نام  پیله‌آ نیز شناخته می شود، نام گیاهی از گزنه است که قادر است هوای اتاق شما را بخوبی تصفیه کند. این گیاه دارای برگ هایی گرد و ضخیم به رنگ سبز پررنگ است و شباهت زیادی به  گیاه قاشقی دارد.  جالب است بدانید که این گیاه در  فنگ شویی به عنوان نمادی از شانس و ثروت در نظر گرفته می شود و زیبایی و شرایط نگهداری آسان، آن را به گیاهی پرطرفدار برای نگهداری در محیط آپارتمان تبدیل کرده است.

گیاه پول چینی


7- پاپیتال

پاپیتال یا عشقه گیاهی همیشه سبز با ساقه های دائمي چوبي و بالا رونده است که نسبت به شرايط محيطي قدرت سازگاري بالايي دارد و برگ هایی کوچک با بریدگی هایی در اطراف دارد. این گیاه به سرعت رشد می کند و بخش ثابت باغچه‌های انگلیسی است، به همین دلیل به پیچک انگلیسی نیز معروف است. این گیاه رونده زیبا در طول تابستان و پاییز شکوفه های زیبایی به رنگ سبز و زرد تولید می کند و به ندرت دچار آفات و بیماری ها می شود.

 پاپیتال


8- فیکوس آفریقایی

فیکوس آفریقایی یا فیکوس لیراتا یک گیاه آپارتمانی زیبا با برگ های سبز رنگ و بزرگ به شکل ساز ویولن است که به دلیل نگهداری آسان طرفداران زیادی دارد. این گیاه در منزل بسته به اندازه‌ی گلدانی که در آن رشد می کند، بیشتر از 3 متر رشد نخواهد کرد و در طبیعت طول آن حتی به 12 متر نیز می رسد. فیکوس آفریقایی نوعی صمغ شیره‌ای‌ تولید می کند که حاوی مقدار کمی کریستال کلسیم اکسالات است و مصرف خوراکی این ماده برای انسان و حیوانات خانگی سمی است.

فیکوس آفریقایی

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا