دکوراسیون

جذاب ترین ایده های دکوراسیون اتاق کودک

انبوهی از اسباب بازی ها، چندین دفتر و کتاب روی زمین و ملحفه های نامرتب روی تخت؛ آیا شما را به یاد اتاق کودکتان می اندازد؟

بسیاری از والدین اعتراف می کنند که اتاق کودکشان شبیه یک کابوس است و با این همه شلوغی، سر و سامان دادن به آن را مساله ای تقریبا غیرممکن می دانند. یک خبر خوش برای والدین! شما می توانید با اعمال یک طراحی مینیمالیستی در اتاق خواب فرزندانتان همه چیز را تغییر دهید. استفاده از سبک مینیمالیسم در اتاق خواب کودکان می تواند تأثیر مثبتی بر رفاه کلی، خلاقیت و بهره وری آنها داشته باشد، آنها را به تمرکز بر مسائل مهم تشویق کند و حس آرامش و سازماندهی را تقویت کنند. در ادامه با چند ایده جالب برای دکوراسیون اتاق کودک به سبک مینیمال با راهنماتو همراه باشید.

1- طراحی پلان باز

به گزارش راهنماتو، یکی از بهترین ایده های طراحی برای به حداقل رساندن شلوغی و به حداکثر رساندن فضای اتاق، استفاده از طراحی پلان باز است. به جای پر کردن اتاق خواب فرزندانتان با انواع اسباب بازی و نمایشگرهای رنگارنگ، فضایی را برای بازی آنها در نظر بگیرید. محدود کردن تعداد اسباب بازی هایی که در اختیار کودکان قرار می دهید، موجب تقویت قوه تخیل آنها خواهد شد. این مساله یک ادعای علمی است که در یک آزمایش نیز اثبات شده است. این مطالعه نشان داد که وقتی کمبود منابع وجود دارد، کودکان از تخیلات خود برای اختراع اشکال جدید سرگرمی استفاده می‌کنند. همه اسباب بازی ها را در اختیار فرزندتان قرار ندهید. بگذارید بفهمند که تخیل می تواند ماجراهای جالب تری را نسبت به هر عروسک یا ماشین اسباب بازی ارائه دهد.

2- رنگ آمیزی دیوار

برای طراحی دیوار اتاق خواب کودکتان از یک یا نهایتا دو رنگ که مطابق سلیقه شما و فرزنتان است، استفاده کنید. یک رنگ آمیزی مناسب، علاوه بر ایجاد یک فضای مینیمالیستی و جذابیت بخشیدن به فضا، به بهبود روال خواب کودکان نیز کمک می کند. مطالعه انجام شده توسط شرکت مهمان نوازی Travelodge نشان داد که آبی خواب آورترین رنگ برای اتاق خواب است. این رنگ ضربان قلب را کند می کند و فشار خون را کاهش می دهد. در نتیجه، افرادی که در اتاق خواب تزئین شده با رنگ آبی می خوابند، می توانند تقریباً هشت ساعت بخوابند. دو رنگ زرد و سبز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. از رنگ های بنفش، قهوه ای و خاکستری برای رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب اجتناب کنید. زیرا این رنگ ها موجب تحریک تفکر و بی خوابی خواهند شد.

 رنگ آمیزی دیوار

3- ایجاد یک نقطه کانونی

نقطه کانونی مرکز ثقل اتاق و اولین قسمتی است که در بدو ورود به چشم می‌آید. این قسمت می تواند یک کاناپه،‌ دیوار تلویزیون، یک تابلوی بزرگ یا هر چیز دیگری باشد. در هنگام طراحی اتاق خواب فرزندتان به ایجاد یک نقطه کانونی فکر کنید. این قسمت از اتاق از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا تعیین کننده انرژی و حال و هوای اتاق فرزند شماست. در این قسمت از اتاق تعادل و عملکرد را در نظر بگیرید و آن را طوری طراحی کنید که نه خیلی کودکانه به نظر برسد و نه خیلی رسمی و بزرگسالانه.

4- تزئین اتاق با اسباب بازی ها و کتاب های قدیمی

برای تزئین اتاق خواب فرزندتان نیازی به خرید دکوراسیون جدید ندارید. اگر می خواهید یک اتاق خواب مینیمالیستی برای فرزندتان طراحی کنید، باید بسیاری از اسباب بازی ها را حذف کنید و فقط تعداد انگشت شماری اسباب بازی که منعکس کننده ذائقه و شخصیت کودک شماست را به همراه چند کتاب و اثر هنری به نمایش بگذارید. استفاده از اسباب‌بازی‌های کمتر و کتاب‌های بیشتر موجب می شود تا فرزند شما بیشتر با ادبیات آشنا شود، تخیل او تحریک شود و خلاقانه تر عمل کند. اگر فرزندتان تمایل دارد، می توانید از آلات موسیقی و تجهیزات ورزشی نیز برای تزئین اتاق خواب او استفاده کنید. مهم این است که محیطی را فراهم کنید که در آن فرزندان شما بتواند به طور طبیعی مهارت های خود را توسعه دهد.

 تزئین اتاق با اسباب بازی ها و کتاب های قدیمی

5- نظم دادن به فضا

به دنبال طرح های مینیمالیستی برای ذخیره سازی باشید. طوری که بتواند همه بی نظمی ها را پنهان کند و مفیدترین چیزها را در معرض دید قرار دهد. مکان های مخفی مانند کشوهای زیر تخت برای ذخیره سازی لوازم عالی هستند. با این کار علاوه بر صرفه جویی در فضا، اتاق خواب کودکتان را از بی نظمی نجات خواهید داد. اگر به مکان های مخفی برای ذخیره سازی لوازم دسترسی ندارید، می توانید از سبدهای اسباب بازی استفاده کنید.

6- طراحی دیوار

از روزگاری که دیوارها تنها یک فضای غیرفعال بودند، گذشته است. اکنون می‌توانید از انواع برچسب و استیکرهای دیواری و مناظر هنری برای تزئین دیوار اتاق خواب استفاده کنید. دیوارهای تاکیدی یا Accent Wall نیز ایده خوبی برای اتاق خواب کودک شما هستند. این دیوارها رنگ، بافت یا تکسچر خاصی به فضای اتاق بخشیده و حس و حال جدیدی به دکوراسیون اتاق می افزایند. در صورت تمایل فرزندتان می توانید دیوارها را با طرح های اسپرت یا مناظر مختلف تزئین کنید.

دیوار

7- تختخواب بادوام

هرگز به تختخواب های بی کیفیت و ارزان قیمت اعتماد نکنید، حتی زمانی که بودجه کمی دارید. تختخواب و تشک بی کیفیت راحتی و سلامتی فرزندتان را به خطر می اندازد. به جای آن از تشک و تختخواب با کیفیت برای اتاق فرزندان خود استفاده کنید. این کار موجب بهبود کیفیت خواب آنها شده و از خستگی و دردهای عضلانی جلوگیری می کند.

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا