دکوراسیون

توی سال جدید دیوارهای خونه رو چطوری دکور کنیم؟ + عکس

گاهی اضافه کردن یک عنصر تزئینی به یکی از دیوارهای خانه، می‌تواند تعادل از بین رفته در دکوراسیون داخلی منزل را برقرار کند. اگر به دیوارها بی‌توجه باشیم، انگار یک فضای بی‌نظیر برای اضافه کردن جزئیات به خانه برای غنی کردن سبک دکوراسیون داخلی منزل را از دست داده‌ایم.

دیوارها می‌توانند حکم یک تابلو نقاشی خالی، برای یک هنرمند را داشته باشد. جای خالی ایده‌ها، خلاقیت‌ها، سلیقه شخصی و هرچیزی که قرار است شما را به وجد بیاورد بر روی دیوار خالی است. اما، اگر ابتدایی‌ترین ایده‌ها از ذهن شما سفر کرده‌اند با راهنماتو همراه شوید تا در سال جدید دیوارهای خانه‌تان را به زیباترین شکل ممکن دکور کنید.

دیوارهای تیره رنگ

1

به گزارش راهنماتو، بازی با سایه‌های روشن و تیره رنگ‌های سرزنده و جذاب می‌تواند یک ایده جانانه برای تزئین و دکور کردن دیوار منازل در سال 1403 باشد. شاید فکر کنید که اگر دیوارها را تیره کنید، خانه‌ای دلگیر خواهید داشت. بله، اگر تمام دیوارها تیره باشد، ممکن است چنین اتفاقی بیافتد. اما، تیره رنگ کردن یکی از دیوارها می‌تواند در خانه شما تعادل بصری اضافه کند. به‌عنوان مثال دیواری که دور پنجره است می‌تواند تیره رنگ باشد، تا جذابیت پنجره و منظره‌ای که نشان می‌دهد را چند برابر کند. این ایده، از ورود نور به خانه نیز جلوگیری نخواهد کرد.

جملات مورد علاقه بر دیوار

1

یکی از تزئینات برای دیوار که می‌تواند برای شما الهام‌بخش باشد، قرار دادن جملات تاثیرگذار برای ما بر روی دیوار است. برای این منظور راه‌های متفاوتی وجود دارد. به‌عنوان مثال می‌توانید از یک خطاط کمک بگیرید و آن را مستقیما بر روی دیوار بنویسید. یا می‌توانید آن را پرینت بگیرید، قاب کنید و بر دیوار بیاویزید. این جملات تاثیرگذار می‌توانند بر هر دیوار در هر کدام از بخش‌های خانه حضور داشته باشند. شاید شعری از حافظ یا جمله‌ای ماندگار از یکی از بزرگانتان. این کاملا شخصی و سلیقه‌ای است.

گالری عکس بر روی دیوار

1

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید برای تزئینات دیوار خانه در سال جدید انجام دهیم، نصب کردن عکس‌های خاطره‌انگیز بر یکی از دیوارها است. این عکس‌ها می‌توانند در قاب‌های مختلف قرار گیرند یا کاملا ساده به دیوار چسبیده شوند. برای این کار بهتر است کاملا از سلیقه شخصیتان کمک بگیرید. اما، یک ایده جذاب استفاده از ریسه‌ها نوری است. میان هر ردیف از عکس‌ها ریسه نوری بچسبانید و از دیدن عکس‌های خاطره‌انگیزتان لذت ببرید.

الهام گرفتن از هنر مورد علاقه بر روی دیوار

1

در حال حاضر ما هفت هنر اصلی داریم. هنر موسیقی، حرکات نمایشی، ترسیمی، تجسمی، ادبیات، تئاتر، سینما. هر کدام از این هنرها می‌تواند برای شما جذاب‌تر از دیگری باشد. پس یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. ممکن است که شما به هنر سینما علاقه داشته باشید. پس می‌توانید یکی از دیوارهای خانه‌تان را به پوسترهایی از فیلم‌های مورد علاقه و یا بازیگران و کارگردانانی که هنرنمایی آنان را می‌ستایید اختصاص دهید. این می‌تواند یک دیوار الهام‌بخش، شخصی‌سازی شده و زیبا برای خانه شما در سال جدید باشد.

دکور دیوار به شکل مینیمالیستی

1

این روزها سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی منزل به شدت باب شده است. حال ما می‌توانیم از این سبک کمک بگیریم و دیوارهای خانه را به شکلی مینیمالیستی تزئین کنیم. این هنر که برپایه سادگی استوار است، به سادگی شما را رهنمون می‌شود که با استفاده از یک قاب خالی، لکه‌های رنگ و یا حتی یک عنصر الهام‌بخش مثل یک چوب تنیس بر روی یک دیوار سفید و خالی دیوار خود را تزئین کنید. عنصر تنیس می‌تواند مربوط به فردی باشد که به این ورزش علاقه مند است. شاید شما ورزش دیگر، حرفه دیگر یا حتی فعالیت دیگری را مد نظر داشته باشید. پس از آن علایقتان کمک بگیرید.

استفاده از لهجه‌های مختلف برای برجسته‌سازی دیوار

1

یکی از کارهایی که می‌توانید برای تزئین دیوار انجام دهید، برجسته کردن آن با استفاده از یک پوستر خاص، نقاشی کردن آن با شابلون یا تکنیک‌های دیگر است. این کار باعث می‌شود که یکی از دیوارهای خانه شما به شدت برجسته‌تر از دیگر دیوارها شود. از طرفی این ایده، بسیار خلاقانه است چراکه ما به جای اضافه کردن یک عنصر دیگر به دیوار، خودِ دیوار را تزئین کرده‌ایم.

استفاده از منسوجات برای دیوار

1

فرش، یکی از عناصر جداناشدنی از دکوراسیون داخلی خانه ایرانی‌ها است. بنابراین با اضافه کردن یک تابلو فرش به دیوار خانه می‌توانیم حس‌وحالی ایرانی به آن اضافه کنیم. اگر بخواهیم خانه‌مان مدرن جلوه کند، بهتر است به جای تابلو فرش‌ها با گل‌های شلوغ، از پارچه‌هایی مینیمال کمک بگیریم. این کار سختی دیوار را از بین می‌برد و روحی لطیف‌تر به آن می‌بخشد.

استفاده از آینه برای دیوار

1

قرار دادن آینه بر دیوار به عنوان یک عنصر تزئینی، هرگز از مد نخواهد افتاد. اما، چگونگی قرار گرفتن آن، قاب آن، فرم آن و بسیاری از موارد دیگر، هر سال دست‌خوش تغییرات جدید می‌شوند. امسال یکی از آن سال‌هایی است که مکرومه به شدت مد شده است. بنابراین می‌توانید به ترکیبی از مکرومه و آینه فکر کنید. مکرومه می‌تواند به عنوان قاب یک آینه پیرامون آن وجود داشته باشد، یا تنها از بخش پایینی آن آویزان شده باشد. این کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما دارد.

استفاده از چراغ دیواری بر دیوار

1

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای تزئین دیوار در سال جدید استفاده از چراغ دیواری است. این کار نه تنها می‌تواند به نورانی شدن خانه و روشنایی آن کمک کند، بلکه می‌تواند یک عنصر تزئینی بر روی دیوار باشد. در برخی از مواقع برای خاص‌تر شدن چراغ دیواری، می‌توانید از تابلوهایی برجسته و زیبا استفاده کنید و بالای هر یک از تابلوها چراغی دیواری نصب کنید. بهتر است زاویه تابش نور را طوری قرار دهید که نور به تابلو بتابد. دقیقا شبیه به گالری‌ها!

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا