فرهنگی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد؟

شبکه شرق به نقل از وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی مدعی صدور حکم اعدام برای او شده است.

ادعای جدید درباره‌ پرونده توماج صالحی

امیر رئیسیان، وکیل دادگستری مدعی شده است: «شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان با “ارشادی” خواندن این حکم و تاکید بر استقلال دادگاه بدوی، توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض، به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرد.»

(درباره دیگر اتهامات این خواننده گفته است): «شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان اتهامات اخلال در نظم عمومی، نشر اکاذیب و دعوت به آشوب از طریق جرائم رایانه‌ای را نیز در صلاحیت دادگاه کیفری ۲ دانسته و حکمی برای این اتهامات صادر نکرده است. این دادگاه همچنین برای اتهامات ارتباط با دول متخاصم و توهین به رهبری، قرار موقوفی تعقیب صادر کرده است. دلیل این مهم، صدور حکم برائت از این اتهامات در حکم قبلی همین دادگاه است.»

او گفت: حتما به حکم صادره برای توماج صالحی اعتراض خواهیم کرد.

رئیسیان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر «عفو توماج صالحی» و «اعمال تخفیف در حکم او»، گفت: «همه این اخبار کذب است. حکم شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان، برای توماج صالحی، اعدام است. البته این دادگاه در حکم خود قید کرده که از کمیسیون عفو درخواست «یک درجه تخفیف» با توجه به «جوانی» متهم را دارد. این درحالیست که دادگاه بدوی، امکان قانونی این را داشت که با توجه به احراز کیفیات مخففه، حکمی جز اعدام برای توماج صالحی صادر کند و صرفا قید کرده که از کمیسیون عفو درخواست یک درجه تخفیف دارد.»

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا