دکوراسیون

ترندهای داغ طراحی اتاق نشیمن در سال 2024

اتاق نشیمن یکی از مهم ترین بخش های هر خانه است که فضایی را برای استراحت و ارتباط اعضای خانواده فراهم می کند و بسیاری از افراد بیشتر وقت خود را در روز در این مکان سپری می کنند.

بنابراین این فضا باید به گونه ای چیدمان شود که علاوه بر زیبایی بصری، بر روحیه، احساس و سلامت روان ما نیز تاثیر مثبت بگذارد. در ادامه با معرفی داغ ترین ترندهای طراحی اتاق نشیمن در سال 2024 با راهنماتو همراه باشید:

1- مناطق چند منظوره

به گزارش راهنماتو، در سال جدید تمرکز چیدمان بر روی مناطق چند منظوره بیشتر خواهد شد. همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید، این اتاق نشیمن به سه بخش نشیمن مرکزی، فضایی برای میز تحریر و میز بازی تقسیم شده است. طراح با استفاده از پارچه های جیر و مخمل، یک میز تحریر فرانسوی عتیقه، صندلی های راحتی از جنس چوب ساج و میز حصیری و شیشه ای بافت و گرمی را به فضای این اتاق نشیمن افزوده است.

دکوراسیون


2- نقاشی های دیواری

به گفته یک طراح دکوراسیون، در سال جدید نقاشی های دیواری جانشین کاغذ دیواری و رنگ های دیواری ساده خواهند شد. همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید، رنگ های به کاررفته در این نقاشی دیواری تطابق خاصی با مبلمان و لوازم به کاررفته در فضا دارد و زیبایی این اتاق نشیمن را دوچندان کرده است.

دکوراسیون


3- رنگ های زمینی

رنگ های زمینی به رنگ هایی گفته می شود که به طیف رنگ‌های تیره و خنثی موجود در طبیعت مانند رنگ های خاکستری، قهوه‌ای، بژ و طیف‌های تیره و مرده سبز و قرمز تعلق دارد. اگر هنوز هم به استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری علاقمندید، می توانید از رنگ های زمینی در دکوراسیون اتاق نشیمن خود کمک بگیرید. این رنگ ها آرامش را در فضای اتاق نشیمن شما به ارمغان می آورند.

دکوراسیون


4- جزئیات تاثیرگذار

در این اتاق نشیمن، هر زاویه با اشکال، بافت و رنگ های مختلف برجسته شده است. در حالی که این جزئیات چیز جدیدی در طراحی نیستند، اما به کار بردن صحیح آنها در یک فضا انرژی و زیبایی آن را چندین برابر می کند.

دکوراسیون


5- پیروی از سبک مینیمال

سال 2024 سال برنامه ریزی استراتژیک طبقات و چیدمان مبلمان خواهد بود. امسال بی نظمی و به هم ریختگی دیگر طرفداری نخواهد داشت و اشیاء غیرضروری در فضا جایگاهی ندارند. به جای اینکه تمام فضای اتاق را با قطعات مبلمان و لوازم دکوری پر کنید، از قطعات کاربردی و چند قطعه دکوری محدود برای زیباسازی فضا استفاده کنید.

دکوراسیون


6- نورپردازی مدرن

امسال سال نورپردازی مدرن و کاربردی خواهد بود. در نورپردازی اتاق نشیمن جسورانه تر رفتار کنید و از تکنیک های نوآورانه کمک بگیرید. می توانید از روش های مختلف نورپردازی مدرن مانند نورپردازی خطی، نورپردازی از کف و نورپردازی دیواری برای روشنایی اتاق نشیمن خود کمک بگیرید.

دکوراسیون


7- پالت رنگی تیره

برخلاف تصور رایج، رنگ های تیره اندازه اتاق شما را کوچک نمی کنند و این رنگ ها اگر به درستی به کار گرفته شوند، می توانند توهم وسیع تر بودن فضا را ایجاد کنند. برای داشتن یک اتاق نشیمن مدرن از رنگ های آلویی، مشکی، سرمه ای، شرابی و خاکستری کمک بگیرید. استفاده اصولی از این رنگ ها در دکوراسیون به ایجاد راحتی و گرم تر نشان دادن فضا کمک می کند.

دکوراسیون


8- سبک کلبه انگلیسی

سبک چیدمان کلبه انگلیسی یک سبک آرام و راحت است که دیوارها، کفپوش ها و سایر عناصر فضا به طرز ساده ای طراحی شده اند. از جمله رنگ های پرطرفدار در این سبک می توان به سایه‌های خاکی سبز، آبی ملایم و زرد کره‌ای روشن اشاره کرد که در کنار عناصر دنج و زیبا منجر به خلق فضایی آرامش بخش خواهد شد.

 

دکوراسیون

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا