گل و گیاه

بذر این 5 گل رو تو آبان بکار تا بهار شکوفا میشه

ماه نوامبر زمان خوبی برای کاشت گل هایی است که می توانند فضای باغ، باغچه و بالکن شما را دگرگون کنند. کاشت برخی گیاهان در این ماه زیبا می تواند گل ها و شکوفه هایی زیبا در فصل بهار را برای شما به ارمغان بیاورد. بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، ممکن است به شرایط خاصی برای نگهداری هر کدام از این گیاهان نیاز داشته باشید. ناگفته نماند که پیاز و جوانه های بسیاری از گیاهان به سرما علاقه زیادی دارند. در ادامه با معرفی پنج گل زینتی مناسب کاشت در ماه نوامبر با راهنماتو همراه باشید.

1- گل لاله

به گزارش راهنماتو، گل لاله یکی از زیباترین و پرطرفدارترین گل های جهان است که تنوع رنگی بسیار بالایی دارد و در سراسر جهان بیش از 150 گونه مختلف از آن وجود دارد. از جمله محبوب ترین رنگ های این گیاه می توان به گل لاله سفید، صورتی، قرمز و زرد اشاره کرد. پیاز گل لاله را باید در پاییز پیش از یخ زدگی زمین بکاریم. این گل های زیبا معمولا از اواخر زمستان تا اوایل بهار از زمین بیرون می آیند و معمولا از اوایل تا اواخر بهار شکوفا می شوند. لاله ها معمولا در برابر هوای سرد مقاومت بالایی از خود نشان می دهند، اما در صورت سرمای بیش از حد هوا ممکن است رشدشان به تاخیر بیفتد. کاشت گل لاله در هوای سرد ماه نوامبر به محافظت از آن در برابر بیماری های مخرب قارچی کمک می کند. اگر فرصت نکردید در این زمان گل لاله را بکارید، می توانید در ماه دسامبر، تا زمانی که زمین یخ نزند نیز اقدام به کاشت این گیاه نمایید.

گل لاله


2- دریای مقدس

دریای مقدس یا چوچاق گیاهی علفی، مونوکارپیک و یکی از گونه های مهم تیره چتریان است که از آن به عنوان سبزی محلی با خاصیت دارویی و معطر نیز استفاده می شود. این گیاه چند ساله اغلب به رنگ آبی بوده و در شمال ایران از مناطق جلگه های رامسر تا گلوگاه و ارتفاعات میانی البرز قابل رشد است. دانه‌های این گیاه برای جوانه زدن به هوای سرد نیاز دارند و نوامبر بهترین زمان برای کاشت آنهاست. کافی است بذرها را مستقیما درون خاک بکارید و در بهار منتظر جوانه زدن آنها بمانید. همچنین می توانید بذر این گیاه را درون خانه نیز بکارید؛ اما باید ابتدا آنها را به مدت چهار هفته درون یخچال قرار دهید و سپس درون گلدان حاوی شن بکارید.

دریای مقدس


3- هلبور

هلبورها گیاهان گلدار و بسیار زیبایی هستند که در طیف خیره کننده ای از رنگ ها و الگوهای گلبرگ، از رنگ سفید، صورتی و بنفش تیره گرفته تا طرح های خالدار و راه راه وجود دارند و یکی از بهترین گیاهان برای کاشت در ماه نوامبر هستند. این گیاهان شاخ و برگ های سرسبز و براقی دارند و در برابر یخ زدگی و خشکی بسیار مقاوم اند. آنها به محض ریزش برف شکوفا می شوند و شروع گل دهیشان در ماه مارس است. این گیاهان نسبتا کمیاب در زمستان و در اوایل بهار می رویند و تمام قسمت های آنها شدیدا سمی هستند. خربق سیاه (Helleborus niger) و رز لنتن (Lenten rose) دو نمونه از محبوب ترین انواع هلبورها هستند که هر دو در مناطق گرم و در ماه دسامبر شکوفا می شوند. در غیر این صورت برای شکوفایی آنها باید تا اوایل بهار صبر کنید.

 هلبور


4- تره تونبرگ

تره تونبرگ (Allium thunbergia) از اوایل سپتامبر شروع به جوانه زدن می کند، اما در بیشتر مواقع تا اوایل مهر باز نمی شود. سپس برای چندین هفته شکوفا می شود و هوای سرد پاییز جوانه های آن را تازه نگه می دارد. برخی از آلیوم ها به سرعت توسط بذرافشانی گسترش می یابند و مانند علف های هرز رشد می کنند. اما این گونه به ندرت بذرافشانی می کند. تره تونبرگ یکی از بهترین گیاهان برای کاشت در ماه اکتبر و نوامبر است و در هر سال پاییز انبوهی از گل‌های صورتی، بنفش روشن را برای شما به ارمغان می آورد.

 تره تونبرگ


5- سوسن

نوامبر زمان بسیار خوبی برای کاشت پیازهای گل سوسن گلدار یا همان لیلیوم است تا در بهار و تابستان آینده شاهد شکوفه های زرق و برق دار آن در اشکال و اندازه های مختلف باشیم. بیش از 100 گونه مختلف از این گل در سراسر جهان وجود دارد، این گیاه پیاز نسبتا بزرگی دارد و در اندازه های کوچک تا بسیار بزرگ (حدود 180 سانتی متری) به چشم می خورد. لیلیوم ها در باغ، بالکن یا روف گاردن بخوبی رشد می کنند و می توان آنها را درون گلدان نیز کاشت. این گیاهان در برابر آب و هوای گرم و خشک بسیار مقاوم هستند و در برابر سرمای شدید، نیاز به مراقبت دارند. گل های لیلیوم برای گل دهی به هوای خنک زمستانی نیاز دارند و هوای داخل خانه برای آنها مطلوب نیست.

سوسن

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا