آشپزی

بدون آرد و شکر و روغن این کیک عالی را درست کن

«دنگ و فنگ نداره! خیالت راحت! فقط سریع درستش کن!» کیک پختن همیشه برای افراد سخت به نظر می‌رسد. یکی از کارهایی که شاید دوست داشته باشید اما مانع ذهنی به سراغتان می‌آید و از اینکه باید کلی مواد آماده کنید و ظرف کثیف بشود پشیمان می‌شوید. تازه بحث آرد و شکر و روغن هم که به میان بیاید فکر چاق شدن و کالری اضافه شما را بیشتر از این کار باز می‌دارد!اگر دوست دارید کیک خانگی بپزید و با کمترین مواد بهترین نتیجه را بگیرید و تازه رژیمی هم عمل کرده باشید همین دستور مناسب حال شماست! از آن راحت نگذرید که بهترین پیشنهادی است که می‌توانید داشته باشید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
سیب بزرگ 2 عدد
تخم مرغ 2 عدد
ماست ایسلندی یا ماست یونانی 2 قاشق غذا خوری
وانیل به اندازه نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه:

اصلا باورتان نخواهد شد که این کیک چقدر ساده درست می‌شود. از یک املت درست کردن هم کمتر کار دارد! از طعم آن هم نگویم که بی نظیر است! هر روز هم آن را درست کنید باز سیر نخواهید شد! به راهنماتو ایمان بیاورید!

سیب‌ها را بشویید و پوست بگیرید و خرد کنید. لازم نیست ریز خرد کنید چون باز هم باید داخل مخلوط کن بریزید.

سیب‌های خرد شده، ماست، تخم مرغ‌ها و وانیل را داخل مخلوط کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید تا یک بافت نرم و روان داشته باشد.

حالا این مواد را در ظرفی که مناسب فر باشد بریزید و در فر 190 درجه سانتیگراد به مدت 40 تا 45 دقیقه بپزید. عطر این کیک تمام خانه تان را پر خواهد کرد و اگر دوست داشتید از بوی دارچین هم بهره مند بشوید می‌توانید به موادتان کمی هم پودر دارچین اضافه کنید.

بعد از اینکه کیک پخت و از داخل فر بیرون آوردید اجازه بدهید خنک بشود. بهتر این است که برای مدتی در یخچال بگذارید تا سرد شده و بعد روی آن را تزیین کنید و اگر داخل آن پودر دارچین نریختید می‌توانید به عنوان تزیین روی آن از پودر دارچین استفاده کنید و در کنار چای یا قهوه نوش جان کنید و یک عصر بهاری را به دل انگیزترین حالت سپری کنید.

این کیک آن قدر ساده است که اگر مهمان سرزده‌ای هم برایتان برسد به راحتی می‌توانید از او پذیرایی کنید و کامش را هم شیرین بفرمایید.

اگر خواستید این کیک را در هواپز بپزید برای مدت 35 تا 40 دقیقه هواپز را در دمای 190 درجه روشن کنید و بعد کیک بی نظیرتان را تحویل بگیرید.

اگر تمایل دارید کیک شما شیرینتر باشد می‌توانید از کمی استویا استفاده کنید یا حتی مقدار کمی عسل داخل آن بریزید.

نوش جان

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا