دکوراسیونویژه

بدترین رنگ‌هایی که می‌توانید برای آشپزخانه انتخاب کنید

بازسازی آشپزخانه می‌تواند کار گران‌قیمت و وقت‌گیری باشد. یکی از مهم‌ترین تصمیمات در این فرآیند، انتخاب رنگ است. چه برای دیوار باشد چه کابینت آشپزخانه، انتخاب رنگ مناسب، یک تصمیم سرنوشت‌ساز است.

در اینجا با رنگ‌هایی آشنا می‌شوید که دکوراتورهای حرفه‌ای از آنها دوری می‌کنند.

رنگ‌های نئونی

بدترین رنگ ها برای آشپزخانه به گفته طراحان دکوراسیون داخلی

 

بسیاری از ترندهای دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی دوباره مُد شده‌اند. باآنکه نوستالژی می‌تواند جالب باشد، اما طراحان دکوراسیون معتقدند رنگ‌های نئونی یا شبرنگ نباید یکی از این موارد باشند.

ایمی سویتزر، طراح دکوراسیون داخلی، توضیح می‌دهد: «هماهنگ کردن رنگ‌های جیغ یا شبرنگ با سایر وسایل آشپزخانه تقریباً غیرممکن است. پیدا کردن مکمل این نوع رنگ‌ها برای المان‌های دیگر درون آشپزخانه چالش‌برانگیز خواهد بود. از طرفی تمام رنگ‌های ترند ممکن است از آزمون زمان سربلند بیرون نیایند.»

هرچند این موضوع به این معنی نیست که آشپزخانه شما باید کاملاً عاری از هرگونه رنگ نئونی باشد. شما می‌توانید استفاده از چند روکش صندلی نارنجی یا صورتی شبرنگ را در نظر داشته باشید.

رنگ‌های خیلی تیره

بدترین رنگ ها برای آشپزخانه به گفته طراحان دکوراسیون داخلی

 

رنگ تیره زمان و مکان خاص خودش را دارد و آشپزخانه آنجا نیست. کارشناسان دکوراسیون داخلی می‌گویند رنگ‌های بسیار تیره ممکن است باعث شوند آشپزخانه کمتر ترغیب‌کننده به نظر برسد.

یکی دیگر از مشکلات استفاده از رنگ تیره در آشپزخانه به گفته سویتزر این است که خراش‌ها و به‌طور کل عیوب را بیشتر از رنگ‌های روشن‌تر نشان می‌دهد.

درنهایت رنگ‌های بسیار تیره ممکن است باعث شوند آشپزخانه کوچک‌تر و محصورتر به نظر برسد. بنابراین اگر خیلی اصرار دارید رنگ‌های تیره را در یک آشپزخانه کوچک بگنجانید، آنها را از دیوارها دور نگه دارید و درعوض به یک سنگ کانتر تیره بسنده کنید.

رنگ‌های روشن و بسیار اشباع

بدترین رنگ ها برای آشپزخانه به گفته طراحان دکوراسیون داخلی

 

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که بسیاری از ما برای طراحی داریم تلاش برای ساختن خانه‌ای است که به‌راحتی از اتاقی به اتاق دیگر جریان یابد. و به‌گفته آدری شِک، طراح دکوراسیون داخلی، رنگ‌های فوق اشباع این کار را بسیار دشوار می‌کنند. او می‌گوید: «ما معمولاً از هرگونه رنگی که بیش از حد روشن یا اشباع‌ باشد دوری می‌کنیم زیرا این رنگ‌ها می‌توانند فضا را تحت‌الشعاع قرار دهند و از شکل‌گیری یک فضای زیبا و موزون جلوگیری کنند.»

اگر به وجود رنگ‌های روشن در آشپزخانه علاقه دارید به جای دیوارها از وسایل این رنگی استفاده کنید. با یک توستر یا وسیله کوچک شروع کنید یا فقط بشقاب‌هایتان را از این رنگ‌ها انتخاب کنید.

رنگ‌های «سوپر-ترند»

بدترین رنگ ها برای آشپزخانه به گفته طراحان دکوراسیون داخلی

 

بیشتر ما آشپزخانه‌هایمان را بسیار دیر به دیر بازسازی می‌کنیم. اگر رنگ مُد روز را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، احتمالاً خیلی زود خارج از رده و قدیمی به نظر خواهد رسید. بنابراین شِک توصیه می‌کند که از رنگ‌های مد روز دوری کنید زیرا ممکن است خیلی زود از مد بیفتند.

درنهایت نکته کلیدی این است که رنگی را انتخاب کنید که مکمل طراحی آشپزخانه‌ و با پالت رنگ کلی خانه هماهنگ باشد.

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا