سیاسیویژه

با همسر و فرزندان مسعود پزشکیان آشنا شوید + عکس

پس از آغاز سومین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با محوریت فرهنگی و اشاره مسعود پزشکیان به موضوع نحوه تربیت فرزندان پس از درگذشت همسرش، «فرزندان مسعود پزشکیان» ترند گوگل شد. در ادامه با همسر مسعود پزشکیان و فرزندان وی بیشتر آشنا شوید.

 

همسر مسعود پزشکیان و ماجرای ازدواجشان

ازدواج مسعود پزشکیان در همان سال‌های انقلاب فرهنگی رخ داد و زندگی مشترک آن‌ها در سال ۱۳۷۳ با تصادف و درگذشت همسرش به پایان رسید. همسر مسعود پزشکیان در این تصادف همراه با یکی از فرزندانشان دار فانی را وداع گفت و پزشکیان پس از درگذشت همسرش دیگر ازدواج مجدد نداشته است.

پزشکیان در مورد ازدواجش می‌گوید: با همسرم هم دانشگاهی و هر دو عضو انجمن اسلامی بودیم، آن زمان فقط دو نفر از دانشجویان دختر در دانشگاه چادری بودند و یکی از آن‌ها همسرم بود. وقتی با انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها تعطیل شد، از او خواستگاری کردم و خیلی راحت و ساده با مهریه یک جلد قرآن مجید، یک جلد مفاتیح الجنان و یک شاخه نبات ازدواج کردیم و زندگی دانشجویی خود را ادامه دادیم.

من و همسرم مسئول اکیپ‌های اضطراری لشگر عاشورا بودیم. لشگر عاشورا هر عملیاتی می‌کرد، ما بچه‌ها را جمع می‌کردیم و به جبهه می‌بردیم. با سختی‌ها پیش بردیم. بعد از این که جنگ تمام شد بحث سر این بود که ما بتوانیم مشکل مردم را حل کنیم و برای همین هم انقلاب کردیم. برای این که این کار را انجام بدهیم باید مهارت کسب می‌کردیم. وقتی کار در دانشگاه تمام می‌شد، امکان نداشت در دانشکده و بیمارستان بمانم. به خانه می‌آمدم تا خانمم هم درس خود را بخواند.

بعد از اتمام جنگ برای درس وقت بیشتری گذاشتیم. در امتحانات کتبی من نفر دوم کشور و همسرم نفر اول شد. ایشان جراح زنان شدند و من هم جراح قلب. تمام تلاشمان هم این بود که مشکل مردم را حل کنیم. من رفتم فوق تخصص قلب و ایشون فوق تخصص نازایی رو می‌خوندند.

زندگی پس از فوت همسر

من که یک دختر و دو پسر داشتم، ادامه زندگی پس از مرگ همسرم خیلی سخت بود، اما به خاطر بچه‌ها تصمیم گرفتم تنها بمانم، چون ممکن بود بچه‌ها راحت با این موضوع کنار نیایند.

پس از مرگ همسرم، علیرغم کمک‌های خانوادگی در ‌‌نهایت تربیت فرزندان بر عهده من بود و در این راه ‌‌نهایت تلاش را داشتم تا فرزندانی صالح تربیت کنم.

برای من ازدواج بچه ها یکی از سخت ترین مشکلاتم بود، بخصوص اینکه مادرشان هم نبود . من فکر می کنم ازدواج باید بر اساس دل انجام شود، ازدواج نه مهریه است ، نه ماشین و نه خانه ، وقتی دو نفر متوجه شدند که می توانند همدیگر را کامل کنند، می توانند با سادگی و عشق کنار هم زندگی کنند و همراه همیشگی هم باشند.

انتخاب من برای ازدواج بر اساس عقاید و روش زندگی همسرم بود که در انجمن اسلامی دانشگاه با این افکار آشنا شده بودم و بعد از فوت ایشان نیز تلاش کردم تا فرزندانم را با ایدئولوژی درست و بر اساس موازین اخلاقی تربیت کنم.

فرزندان مسعود پزشکیان

فرزندان دکتر پزشکیان رشته پزشکی نخوانده و در رشته‌های شیمی، فیزیک و برق ادامه تحصیل داده‌اند و شغلشان با پدر و مادر مرحوم خود متفاوت است.

شغل زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان

دختر پزشکیان زهرا، فوق لیسانس پتروشیمی از دانشگاه شریف داشته و در شرکت جم مشغول فعالیت است.

داماد مسعود پزشکیان کیست؟

حسن مجیدی، همسر زهرا پزشکیان که کارشناس ارشد مالی دارد.

یوسف پزشکیان پسر مسعود پزشکیان

یوسف پسر بزرگتر مدرک PHD فیزیک خود را با معدل بالای هفده از دانشگاه شریف اخذ کرده و اکنون عضو هیات علمی دانشگاه سهند است. همسرش حورا نیز دانشجوی ارشد شیمی است.

مهدی پزشکیان پسر مسعود پزشکیان

مهدی در حال گذراندن پایان‌نامه در مقطع PHD در رشته برق کنترل است که بورسیه خارج بوده ولی اکنون در ایران است. همسرش فاطمه نیز کار‌شناسی ارشد حقوق دارد و فرزندشان «محمد حسین» سه ساله است.

پسران مسعود پزشکیان از دلیل ازدواج نکردن پدر گفتند

یوسف و مهدی پزشکیان، پسران دکتر مسعود پزشکیان درباره حادثه‌ای که برای مادرشان رخ داد و دلیل ازدواج نکردن پدرشان صحبت کرده و گفتند:

خوب ما اون موقع کوچیک بودیم و داشتیم از یک مسافرتی برمی‌گشتیم به تبریز، همه اعضای خانواده با یک ماشین بودیم.

تصادف اتفاق افتاد، پدر از تصادف هیچی تو ذهنش نیست، ماشین چپ می‌کنه و با یه سنگی برخورد می‌کنه و مادر و برادر کوچکترم در این حادثه مرحوم میشن.

دلیل ازدواج نکردن پدرم، بیشتر به خاطر ما بود، می‌گفتند که اگر ازدواج کنم شاید در حق شما اجحاف بشه، واقعاً در کمتر کسی میشه این کارهایی که ایشون برای ما کردند رو دید اما سعی می‌کنیم که نذاریم ایشون تنها باشند.

مسعود پزشکیان در مورد دلیل ازدواج نکردنش اینگونه توضیح داد:

طبیعتاً نمی‌شد، اگر یکی در خونه باشه و با بچه‌ها اختلاف کنه، بالاخره باید طرف یکی رو بگیری، من و بچه‌ها راحت‌تر می‌تونستیم با هم باشیم بدون اینکه این اختلافات پیش بیاد.

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا