پوست مو و زیبایی

با این داروی جدید با طاسی سر خداحافظی کنید!

صنعت داروسازی اخیرا داروی جدیدی به نام Ritecitinib را تایید کرده که نتایج هیجان انگیزی علیه طاسی می‌دهد.

 به نقل از ام اس ان، این دارو در مبارزه با نوع خاصی از آلوپسی یعنی Areata کاربرد دارد.

«آره‌آتا» نوعی آلوپسی است که معمولاً با ایجاد ریزش موی موضعی، عمدتاً روی سر و ایجاد تکه‌های بدون موی گرد که می‌تواند منجر به طاسی کامل شود. این یک بیماری خود ایمنی است و می‌تواند هم در پوست سر و هم در ناحیه ریش ایجاد شود. اگرچه ممکن است در هر سنی رخ دهد، اما موارد بیشتری در سنین پایین دیده می‌شود که آن را به شایع‌ترین نوع آلوپسی در بین کودکان تبدیل می‌کند.

کشف آن نشان دهنده پیشرفتی است که به میلیون ها نفر کمک خواهد کرد. این دارو در اواسط سال ۲۰۲۳ توسط آژانس دارویی ایالات متحده FDA تأیید شد و اخیراً کمیسیون اروپا (EC) نیز مجوز بازاریابی آن را صادر کرده است.

درست است که Ritecitinib یک محصول معجزه‌آسا نیست، اما همانطور که نتایج آزمایش‌های بالینی آن که در مجله علمی The Lancet منتشر شده نشان می‌دهد، تا ۸۰ درصد ریزش مو را در ۲۵ درصد بیماران معکوس کرد.

ممکن است تعجب کنید که بیماران چگونه باید ریتسیتینیب مصرف کنند. خوب این یک قرص روزانه (حداقل برای ۲۴ هفته) است که از سن ۱۲ سالگی توصیه می شود که فقط در چند هفته نتیجه می‌دهد.

چیزی که در آن شکی نیست این است که داروها و اکتشافات پزشکی جدید به بهبود عزت نفس و کیفیت زندگی همه افرادی که ریزش مو می‌تواند مشکلی فراتر از ظاهر برای آنها باشد کمک کند.

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا