آشپزی

این خوراک، غذای محبوب اکثر کافه‌هاست! تو خونه درست کن!

«مگه می‌شه ازش گذشت؟! فکرشم دیوونه کننده‌س!» سیب زمینی از نوع سرخ شده یا تنوری یکی از جذابترین و پرطرفدارترین غذاهاست. واقعیت این است که اگر شما یک ظرف پر از سیب زمینی ببینی و بخواهی از آن چشم پوشی کنی کار سختی است! خیلی از افراد به دلیل اینکه سیب زمینی سرخ کرده کالری بالایی دارد و به خاطر جذب زیاد روغن برای سلامتی مضر است اراده به خرج می‌دهند و از آن روی برمی‌گردانند ولی این سیب زمینی که توی فر حاضر می‌شود دیگر در را بر روی همه بهانه‌ها می‌بندد!

به گزارش راهنماتو، سیب زمینی کریسپی با پنیر پارمسان یکی از غذاهای حاضر در منوی خیلی از رستوران‌ها و کافه‌های لاکچری است که برای خوردن یک بشقاب از آن باید مبلغ جالب توجهی بپردازید! اما اگر بتوانید آن را در منزل درست کنید هم پول توی جیبتان می‌ماند و هم به میزان بیشتری میل می‌کنید. امتحان کردن آن کاری ندارد به راهنماتو اعتماد کنید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
سیب زمینی ریز یک کیلوگرم
سیر 3 حبه
روغن زیتون یک سوم لیوان
نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا از هر کدام یک قاشق چایخوری
جعفری تازه یک مشت!
پودر پنیر پارمسان یک سوم لیوان

طرز تهیه:

 

سیب زمینی‌ها را ریز انتخاب کنید تا زیبایی کار هم دوچندان بشود. سیب زمینی‌ها را بشویید خیلی هم خوب این کار را انجام بدهید چون قرار نیست پوست آنها گرفته بشود! هر کدام را از وسط نصف کنید. تا اینجای کار که سخت نیست و دیگر پوست کندن و خرد کردن هم ندارید! چه کاری راحتتر از این؟!

جعفری‌ها را هم به خوبی بشویید و خرد کنید.

در یک ظرف گود روغن زیتون، پنیر پارمسان، جعفری خرد شده، نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا را با هم مخلوط کنید. سیب زمینی‌های برش خرده را به این مواد اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید تا همه قسمت‌های سیب زمینی‌ها به مواد آغشته شود.

یک ظرف انتخاب کنید که قابلیت استفاده کردن در فر را داشته باشد. کف آن را چرب کنید و سیب زمینی‌ها را در مقداری پنیر پارمسان بزنید و در ظرف قرار بدهید. فر را هم از حدود 10 دقیقه قبل گرم کنید و ظرف را در دمای 180 درجه بگذارید تا زمانی که روی پنیرها طلایی بشود و داخل سیب زمینی‌ها هم به خوبی پخته باشد.

حتما این دستور را امتحان کنید و از این طعم بی نظیر لذت ببرید.

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا