دکوراسیون

ایده‌های خلاقانه و شیک برای چیدمان فضای اطراف پرده + عکس

وقتی به هال و سالن پذیرایی منزلتان نگاه می‌کنید، چند وسیله می‌بینید؟

مبل، فرش، لوستر، اکسسوری‌ها، تلویزیون و غیره! چه خانه کوچکی داشته باشیم، چه بزرگ، باید بدانیم که این وسایل را در چه موقعیتی نسبت به یکدیگر قرار می‌دهیم. یک خطای کوچک می‌تواند فاجعه به بار بیاورد، در عوض چیدمان درست لوازم منزل می‌تواند با یک سانت تغییر، در دکوراسیون منزل شما کودتا کند. پرده یکی از اصلی‌ترین لوازم منزل است، اما چقدر به چیدمان لوازمی که پیرامون آن است دقت می‌کنیم؟ راهنماتو اینجا است تا بایدها و نبایدهایی مهم در چیدمان پرده را با شما در میان بگذارد.

تناسب مبل و پرده در دکوراسیون داخلی منزل

به گزارش راهنماتو، حتما بخش بسیار بزرگی از هال و سالن‌پذیرایی خانه‌مان را به مبل‌ها اختصاص داده‌ایم. به پنجره نگاه کنید! چقدر با مبل‌ها فاصله دارد؟ آیا جلوی پنجره مبل گذاشته‌اید؟ با چه فاصله‌ای؟ جالب است بدانید ترفندی مثل استفاده از یک مبل خاص تک نفره یا دو مبل تک نفره روبه‌روی هم، جلوی پرده، خانه شما را بسیار شیک می‌کند. وقتی کنار پنجره چنین فضایی داشته باشیم، فرصت مناسبی برای ارتباط با دنیای بیرون از خانه پیدا می‌کنیم. اما، استفاده از مبل‌های پشت بلند جلوه پرده را از بین خواهند برد. بعلاوه، باید فاصله بین پرده تا مبل‌ها را زیاد کنیم اگر آن‌ها را به پرده بچسبانیم اشتباه بزرگی کرده‌ایم.

1

تناسب تلویزیون و پرده در دکوراسیون داخلی منزل

چند لحظه اجازه بدهید! تلویزیون جلوی پنجره! لطفا اصلا این کار را انجام ندهید. بیش از اینکه گذاشتن تلویزیون جلوی پرده زیبایی و کلاس منزل ما را به کلی از بین می‌برد، نور آفتاب نیز به سرعت می‌تواند سلامت تلویزیون ما را از بین ببرد. بعلاوه، وقتی که از پشتِ لامپ‌های تصویری تلویزیون نور بتابد، ما دید کمتری خواهیم داشت و به چشم‌هایمان آسیب می‌زنیم. بهترین محل قرار گیری تلویزیون نسبت به پرده و پنجره، دیوار زاویه نود درجه‌ی آن است. در این صورت ما می‌توانیم دیوار پشت تلویزیون را نیز متناسب با پرده، انتخاب کرده و زیبایی دکوراسیون داخلی منزلمان را چند برابر کنیم.

1

تناسب گلدان و پرده در دکوراسیون داخلی منزل

اکثر گیاه‌های آپارتمانی نیز نیاز به نور کافی و مناسب دارند، اگر که ما همواره پرده‌ها را بکشیم ممکن است از رسیدن نور به گلدان‌ها جلوگیری کنیم، اما اگر برای گلدان‌ها جایی کنار پنجره و پرده پیدا کنیم چطور؟ عالی است! در این صورت در هر زمانی از روز، باریکه‌های نور به گلدان می‌رسد. استفاده از گلدان‌هایی قد بلند، مثل سانسوریا جلوی پرده، انتخابی بی‌نظیر است. اگر گلدان‌های کوتاه قدی داریم می‌توانیم از انواع پایه‌ها استفاده کنیم یا گلدان آن‌ها را بلندتر انتخاب کنیم. گذاشتن گلدان‌ها به صورت تکی جلوی یک لنگه یا هر دو لنگه از پرده نیز بسیار زیبا است و به شیک‌تر شدن دکوراسیون داخلی منزل شما کمک خواهد کرد.

1

تناسب آباژور و پرده در دکوراسیون داخلی منزل

پنجره‌ها علاوه‌بر زیبایی، مسئولیت رساندن نور به منزل ما را دارند. با گذر زمان و رسیدن به شب، پنجره‌ها کارایی خود را برای نوررسانی از دست می‌دهند. در این هنگام است که ما می‌توانیم با استفاده از آباژورها، مسئولیت پنجره را به انجام برسانیم.

1

آباژورها در این حالت، نه تنها می‌توانند شب‌هنگام به منزل ما نور برسانند، بلکه می‌توانند دکوراسیون داخلی منزل ما را بسیار خاص جلوه دهند. استفاده از آباژور با هر ارتفاعی، جلوی پرده مناسب است، اما آن را کمی با فاصله از پرده قرار دهید.

1

تناسب دیوار و پرده در دکوراسیون داخلی منزل

عموما اطراف پنجره‌ها دیوار وجود دارد. برای این دیوارها می‌توانیم خلاقانه‌ترین ایده‌ها را اجرا کنیم. فراموش نکنید که اگر دیوارهای کنار پنجره دارای گچ‌بری‌هایی خاص یا طراحی‌هایی پیچیده هستند، بهتر است چیزی به آن اضافه نکنیم. اما اگر دیوار کاملا ساده است با استفاده از رنگ‌آمیزی با رنگ تیره می‌توانیم در دکوراسیون منزلمان تناقض رنگی بوجود آوریم. این رنگ‌ها می‌توانند کاملا همرنگ پرده‌ها یا با کمی اختلاف رنگی باشند.

1

یکی از بهترین ایده‌ها استفاده از رنگ زمینه‌ی پرده است. اگر پرده‌هایتان دارای طرح است می‌توانید از رنگ زمینه استفاده کنید. به جز این ایده، برای دیوارهای کنار پرده می‌توان دیوارکوب و چراغ دیواری تهیه کرد. حکم چراغ‌های دیواری نیز همچون آباژورها است. آن‌ها می‌توانند زیبایی چشم‌نوازی به دکوراسیون داخلی منزل ما بدهند. فراموش نکنید که اگر پرده‌هایی با طرح‌های شلوغ دارید، بهتر است دیوارهای کناری آن را تنها بگذارید تا طرح پرده به چشم بیاید.

1

تناسب ساعت و پرده در دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از انواع ساعت‌های دیواری پیرامون پرده زیبا است و در هنر معماری هیچ ایرادی به آن وارد نیست. اما، همواره باید طول و ارتفاع دیوار کناری پرده را در نظر بگیریم. اگر عرض ساعت با عرض دیوار هماهنگ نبود (یعنی اگر عرض ساعت بیشتر بود) بهتر است ساعت دیگری برای آن دیوار در نظر بگیریم. استفاده از ساعت‌های ایستاده نیز جلوه‌ی پرده را ممکن است از بین ببرند، بنابراین اگر دیوار کنار پرده عرض بسیار زیادی داشت از آن استفاده کنید.

1

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا