اقتصادیویژه

اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی به بازار آمد + عکس

تصویری از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی به تازگی توسط برخی رسانه‌های رسمی منتشر شده است.

برخی منابع خبری از برنامه بانک مرکزی برای ورود ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار خبر می دهند؛ موضوعی که البته به همان اندازه که برای ایرانی ها جذاب است، برای اقتصاددانان نگران کننده خواهد بود؛ چراکه هر چه حجم اسکناس افزایش یابد، متناسب با آن، رشد نقدینگی هم فزاینده بالا خواهد رفت.

البته مجوز انتشار ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی سال ۸۷ صاد شده بود و قرار بود به زودی بعد از انتشار؛ این ایران چک ها به بازار بیایند. تسهیل و تسریع در امور جاری مشتریان بانک‌ها، کاهش هزینه‌ها و حجم کار واحدهای بانکی از علل انتشار ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی اعلام شده بود اما ۷ اسفند ۱۳۸۷ بانک مرکزی اعلام کرد که چک‌پول‌های ۵۰۰ هزار تومانی را جمع می‌کند. در آن زمان بانک‌ها اعلام کردند به درخواست متقاضیان چک‌پول‌های ۵۰۰ هزار تومانی جواب رد می‌دهند. در واقع، شعب بانک‌ها به متقاضیان اعلام کرده بودند که سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی که مسئول در اختیار قرار دادن پول و مسکوک به شعب بانک‌ها است، از ارائه چک‌پول‌های ۵۰۰ هزار تومانی به این شعب امتناع می‌کند.

حالا در آغاز سال ۱۴۰۳ شنیده‌ها حاکی از آن است که تلاش برای ورود اسکنانس ۵۰۰ هزار تومانی به بازار در بانک مرکزی آغاز شده است و برخی منابع خبری می‌گویند که هنوز این مرجع، درباره ورود ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی به بازار تصمیم نهایی را نگرفته است؛ هر چند که به هر حال زمزمه های آن شنیده می شود.

عکسی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی که در راه است

دستبند نقره پاندورا
دکمه بازگشت به بالا