۸ باری که بازیگران مشهور هالیوود برای بازی در نقش دلخواه خود از دستمزد نجومی گذشتند
رابرت پتینسون در «بتمن» (The Batman)
رابرت پتیسنون از بازی در هالیوود و دیگر فعالیت هایش ۱۰۰ میلیون دلار کسب ثروت کرده است. او برای اولین قسمت از مجموعه فیلم «گرگ و میش» (Twilight) 2/5 میلیون دلار دستمزد گرفت و برای آخرین قسمت آن در مجموع ۲۵ میلیون دلار دریافت کرد. با احتساب پاداش او از فروش گیشه پتینسون به طور کلی ۴۱ میلیون دلار از بازی در این مجموعه فیلم کسب درآمد کرد. با این حال، او برای بازی در فیلم «بتمن» تنها ۳ میلیون دلار دستمزد، بدون هیچ پاداشی دریافت کرد چون بسیار دوست داشت در این نقش بازی کند.
رایان گاسلینگ در «نیمه نلسون» (Half Nelson)
رایان گاسلینگ بعد از بازی در فیلم «دفترچه خاطرات» (The Notebook) به شهرت رسید، فیلمی که برای آن یک میلیون دلار دریافت کرد. با این حال، او برای نقش های بعدی خود می خواست تمرکزش را بر روی کیفیت پروژه ها و نه چندان موفقیت تجاری آن ها بگذارد. به همین دلیل بود که برای بازی در فیلم «نیمه نلسون» پذیرفت هفته ای تنها ۱۰۰۰ دلار دستمزد دریافت کند. این فیلم برای گاسلینگ موفقیت آمیز بود چرا که او را نامزد جایزه اسکار کرد.
متیو مک کانهی در «باشگاه خریداران دالاس» (The Dallas Buyers Club)
در سال ۲۰۰۸، متیو مک کانهی پیشنهاد بازی در نسخه ی بازسازی فیلم Magnum P.I. با ۱۵ میلیون دلار دستمزد به علاوه ی ۱۵ درصد از سود فروش فیلم را دریافت کرد. با این حال، او این پیشنهاد را رد کرد چون می خواست تغییری اساسی در کار بازیگری خود ایجاد و نقش های جدی تری را ایفا کند. به همین دلیل چند سال بعد در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» بازی کرد که دستمزدش برای آن کمتر از ۲۰۰ هزار دلار بود. این تصمیم بسیار درست از آب درآمد چرا که یک جایزه اسکار نصیب مک کانهی کرد.
کریستن استوارت در «در جاده» (On the Road)
کریستن استوارت از دستمزد ۲ میلیون دلاری برای اولین قسمت از مجموعه فیلم «گرگ و میش» به ۲۵ میلیون دلار دستمزد برای ۲ قسمت آخر آن رسید. و این بدون احتساب پاداش هایی است که از فروش این مجموعه فیلم دریافت کرد. با این حال، در سال ۲۰۱۲ او در فیلم «در جاده» حضور پیدا کرد که در آن با بازیگران مشهوری مانند ویگو مورتنسن و کریستن دانست همبازی بود. برای کاهش هزینه های فیلم، استوارت پذیرفت که تنها ۲۰۰ هزار دلار برای بازی اش در این فیلم دریافت کند.
اپرا وینفری در «به رنگ ارغوان» (The Color Purple)
اپرا وینفری یکی از ثروتمندترین زنان هالیوود است و برای دستیابی به جایگاه حالایش تلاش زیادی کرده است. او زمانی پردرآمدترین مجری تاکشو بود، به طوری که سالانه ۳۱۵ میلیون دلار از ساخت شوی روزانه اش کسب درآمد می کرد. با این حال، پیش از آنکه او به جایگاهی برسد که بتواند چنین دستمزدهای هنگفتی تقاضا کند، برای بازی در فیلم «به رنگ ارغوان» تنها ۳۵ هزار دلار دریافت کرده بود. دلیلش آن بود که آن زمان او هنوز نسبتاً گمنام بود و پخش تاکشوی او تازه در سال ۱۹۸۶ یعنی یک سال بعد از اکران این فیلم آغاز شد.
اندرو گارفیلد در «سکوت» (Silence)
اندرو گارفیلد هرگز آنچنان بازیگر پردرآمدی نبوده که برای هر فیلم خود میلیون ها دلار دستمزد بگیرد. حتی برای نقش آفرینی اش در دو قسمت از فیلم «مرد عنکبوتی» (Spider-Man) او در مجموع ۱/۵ میلیون دلار دستمزد گرفت که بسیار کمتر از چیزی است که تام هالند و توبی مگوایر از این فرانشایز دریافت کردند. او به ویژه زمانی ثابت کرد که پول اولویت او نیست که قبول کرد با حداقل دستمزد در فیلم «سکوت» مارتین اسکورسیزی بازی کند.
جان تراولتا در «داستان عامه پسند» (Pulp Fiction)
جان تراولتا فیلم های موفق زیادی در کارنامه ی بازیگری خود دارد و بعد از بازی در فیلم «گریس» (Grease) او برای هر پروژه حدود ۲۰ میلیون دلار دریافت می کرد. تراولتا برای بازی در فیلم «تب یکشنبه شب» (Saturday Night Fever) یک میلیون دلار دریافت کرد اما برای حضور در فیلم «داستان عامه پسند» کوئنتین تارانتینو پذیرفت که تنها ۱۴۰ هزار دلار دستمزد بگیرد. برای تراولتا همکاری با یک کارگردان تحسین شده در پروژه ای باکیفیت بسیار مهم تر از پول بود.
جونا هیل در «گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street)
جونا هیل برای نقشش در فیلم «خیابان جامپ شماره ۲۲» (۲۲ Jump Street) ده میلیون دلار دریافت کرد. با این حال، مبلغ دستمزد او برای بازی در فیلم «گرگ وال استریت» پیش از کسر مالیات تنها ۶۰ هزار دلار بود. برای او همکاری با مارتین اسکورسیزی مهم بود و پول اهمیت چندانی نداشت. به همین دلیل پذیرفت پول بسیار کمی بگیرد، در حالی کهدستمزد لئوناردو دیکاپریو برای همان فیلم ۱۰ میلیون دلار بود.