اقتصادی

هادی حجازی‌فر: دیگر با پول دولتی کار دفاع‌مقدسی نمی‌سازم

به گزارش سایت طلا، هادی حجازی‌فر بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی است. او دانش‌آموخته رشته کارشناسی نمایش عروسکی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و ورودی سال 1377 این دانشگاه است. او بازیگری را در دوره دانشجویی با بازی در مزرعه پدری سال 1383 آغاز کرد و در دهه بعد نقش اصلی فیلم‌های محمدحسین مهدویان، ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، لاتاری و ماجرای نیمروز؛ رد خون را ایفا کرد.

او در سریال «پوست شیر» نقش متفاوت‌تری از آثار قبلی‌اش را ایفا کرد.

حجازی‌فر در سال 1400 فیلم «موقعیت مهدی» را نویسندگی و کارگردانی کرد و در این فیلم به زندگی شهید مهدی باکری پرداخت.

او که نخستین تجربه کارگردانی خود را با «موقعیت مهدی» پشت‌سر می‌گذاشت، همانند تجربه بازی در فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» که به‌نوعی نخستین تجربه جدی حضور او در جشنواره فجر (پس از بازی در فیلم مزرعه پدری به‌کارگردانی رسول ملاقلی‌پور) بود، باز هم یک شگفتی برای مخاطبان خلق کرد و فیلم او توانست توجه بسیاری از اهالی سینما و عموم مخاطبان را به خود جلب کند.

هادی حجازی‌فر درباره فعالیت‌های خودش در این عرصه، سریال «پوست شیر» و کار دوباره در تلویزیون و ادامه کارگردانی‌اش، گفت‌وگویی داشته که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

سریال «پوست شیر» و جذابیتی که ایجاد شد

او درباره ساخت سریال «پوست شیر» و جذابیت‌هایی که این سریال داشت و می‌توانند سریال‌سازها به آن توجه کنند، تأکید کرد: من در این سریال یک بازیگر بودم و صلاحیت ندارم درباره مسائل فنی و محتوایی‌اش صحبت کنم، تمام تلاشم را کردم تا این سریال بتواند به موفقیت برسد، این‌که محبوب شده و مردم آن را دیدند قطعاً من به‌عنوان عضوی از این مجموعه، بسیار خوشحالم و گویی به هدف‌مان رسیده‌ایم.

حجازی‌فر در پاسخ به این سؤال که “در حین تولید «موقعیت مهدی» و تحت تأثیر شرایط سخت تولید، گلایه‌هایی مبنی بر عدم ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس داشتید و کمی بعدتر بیان کردید فیلمی که توپ و تانک و انفجار داشته باشید، نمی‌سازید، اکنون هم‌چنان روی تصمیم خود هستید؟”، ابراز کرد: هنوز هم این تصمیم را دارم. زمانی کار دفاع‌مقدسی می‌سازم که با هزینه شخصی و خصوصی اتفاق بیفتد نه دولتی! در واقع دیگر با پول دولتی این کار را نخواهم کرد.

قهرمانان واقعی کسانی‌اند که نام‌شان سر درِ بن‌بست‌هاست

او در خصوص اینکه قهرمانی هست که حجازی‌فر در صورت ساخت کارهای دفاع‌مقدسی سراغ آن برود، تصریح کرد: بحث قهرمان و الگو نیست؛ قهرمانان واقعی کسانی‌اند که نام‌شان سر درِ بن‌بست‌هاست و آنها را نمی‌شناسیم، نام‌هایی که باعث شدند اسم‌های بزرگتری مطرح شوند. جنگ مخصوصاً جنگ ما بی‌شمار قصه‌های عجیب و غریب دارد نه بارِ لزوماً تبلیغاتی و از این دست حرف‌ها. موقعیت‌های دراماتیکی که در جنگ ساخته می‌شود در هیچ موقعیت دیگری وجود ندارد، جایی که مرگ و زندگی به یک لحظه وابسته است و طبعاً کلی قصه‌های فوق‌العاده است. ما در مسیر ساخت سریال «عاشورا» صدها قصه را کنار بگذاریم به‌خاطر اینکه در آن خط اصلی باشد. هرکدام از آن داستان‌ها به‌تنهایی یک داستان و رمان و یک سینمایی می‌تواند باشد. خیلی چیزها دست به دست می‌دهد به‌نظرم هر کاری که به‌وقتش باشد نهایتاً انجام می‌شود.

حجازی‌فر در پاسخ به این نکته که آیا دوباره کارگردانی خواهد کرد، گفت: ان‌شاءالله به‌امید خدا، اما الآن نام پروژه‌ای را نمی‌توانم ببرم تا قطعی شود.

پیشنهادی برای مدیران تلویزیون

حجازی‌فر همچنین در پاسخ به سؤالی درباره کوچ برخی از هنرمندان به شبکه نمایش خانگی و این‌که تلویزیون باید چگونه فاصله هنرمندان را با خودش برطرف کند و این‌که خودش دوست دارد دوباره با تلویزیون همکاری داشته باشد، گفت: شرایطش باشد من واقعاً تلویزیون را دوست دارم. به‌نظر من باید به یک‌سری ویژگی‌هایی توجه کند و یک مقدار اعتماد ایجاد کند. باید یک‌سری آزادی عمل و فکر داده بشود؛ منظورم این نیست که الآن وجود ندارد اما برخوردهای سلیقه‌ای از توان ما واقعاً خارج است؛ وقتی جاهایی هست که به‌قول معروف نازمان را می‌کشند، خب، چرا جایی برویم هر روز بخواهیم خودمان را ثابت کنیم و قسم بخوریم آمدیم کار خوب بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: خوبی تلویزیون گستردگی مخاطبانش است؛ به‌نظر من حق مخاطبی است که از تلویزیون وقتی به‌صورت رایگان کاری را می‌بیند بهترین کارها را ببیند، این به‌معنای در دسترس بودن و پایین بودن کیفیت تلویزیون نیست. فکر می‌کنم مدیران تلویزیون کار سختی را در پیش دارند و باید بپذیرند که لزوماً در دسترس بودن تلویزیون به‌معنای این نیست که آنتن‌مان را با هرچیزی پر کنیم.

دستبند نقره پاندورا
نمایش متن با لینک
دکمه بازگشت به بالا