اقتصادی

قیمت‌ باور نکردنی سکه‌های ۲۵ و ۵۰ تومانی؛ سکه‌هایی که خیلی زود عتیقه شدند!

به گزارش سایت طلا، حالا دیگر آن 5 تومنی‌ها و 25 تومنی‌ها که تا همین بیست سال پیش با آن بستنی و توپ پلاستیکی می‌خریدیم، شده‌اند سکه قدیمی. بعضی کیلویی خرید و فروش می‌شوند و بعضی دانه‌ای قیمت بالاتری می‌خورند.

سکه‌هایی که بعد از انقلاب در سال‌های مختلف ضرب شدند، در سایت‌های خرید و فروش به اسم سکه قدیمی رد و بدل می‌شوند و قیمتشان خیلی بیشتر از آن عددی است که رویشان نوشته شده است.

حالا دیگر آن 5 تومنی‌ها و 25 تومنی‌ها که تا همین بیست سال پیش با آن بستنی و توپ پلاستیکی می‌خریدیم، شده‌اند سکه قدیمی. آنطور که ادبیات مجموعه‌دارهای سکه نشان می‌دهد، به این سکه‌های 50 ریالی و 250 ریالی و بقیه آنها که بعد از انقلاب ضرب شده می‌گویند سکه جمهوری.

توی سایت‌های خرید و فروش که نگاه کنید هر کدام یک قیمتی دارند، بعضی کیلویی خرید و فروش می‌شوند و بعضی دانه‌ای قیمت بالاتری می‌خورند. اما چه شد که این سکه‌ها ناگهان اینقدر ارزش پیدا کردند و گران شدند؟ آیا این سکه‌ها عتیقه به حساب می‌آیند؟

خبر «رازگشایی از یک ادعای جنجالی: چرا در اینستاگرام می گویند سکه‌های ۲۵ تومانی ۵ میلیون تومان خریدار دارند؟» با واکنش گسترده‌ای از سوی کاربران همراه شد؛ تعداد زیادی از کاربران این خبر را شایعه‌ای در حد «جیوه‌های قرمز گران‌قیمت در چرخ‌های خیاطی قدیمی» توصیف کردند.

کاربری به نام علی در واکنش به این خبر نوشت:« یک روز جیوه چرخ خیاطی و حالا هم سکه ۲۵۰ ریالی !؟» و کاربر دیگری نیز به نام فاطیما در واکنش به این خبر نوشت:« چرخ خیاطی تموم شد حالا نوبت سکه ۲۵ تومانیه .خدا به داد ما برسه.» و کاربر دیگری نیز به نام حسین در واکنش به این خبر نوشت:« عزیز بزارین حالا چرخ خیاطی ها فروش بره بعد اینو بگین هنوز چرخ خیاطی توی بورس هست.»

تعدادی از کاربران نیز ارزشمندی این سکه‌های ۲۵ تومانی را تایید کردند، اما نه به دلیل فلز به کار گرفته شده در آن‌ها، بلکه به دلیل کمیابی سال ضرب ۱۳۸۰ این قبیل سکه‌ها و تقاضای بالا از سوی کلکسیون‌دارها؛ کاربری به نام ام‌یک در واکنش به این خبر نوشت:« تمام سکه های ۲۵ تومنی این قیمت نمیخوره و تنها ضرب سال ۱۳۸۰ است که تا ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزار تومن فی میخوره نه ۵ میلیون تومن و اونم بخاطر کمیاب بودنش است. بقیه سکه ای ۲۵ تومنی حداکثر قیمتش با وزن ۱۰ گرم، ۲۵۰۰ تومن است.»

دستبند نقره پاندورا
نمایش متن با لینک
دکمه بازگشت به بالا