آشپزی

فوری‌ترین کوکویی که می‌تونی درست کنی همینه!

«گشنه‌ای و عجله داری؟! خب همین کوکو رو بپز!» در زندگی زمان‌هایی که مجبور هستید غذای فوری درست کنید زیاد پیش می‌آید! گاهی ممکن است مغز آدم قفل بشود و بین دستور غذاها در ذهنش هرچقدر که چشم بچرخاند هیچ کدام به نظرش مناسب نرسند!

کوکوها همیشه نقش پررنگی در لیست غذاهای سریع و راحت دارند. اما همین کوکوها هم یا نیاز به رنده کردن و کارهای زیاد دارند یا طعم آنها ممکن است تکراری شده باشد که شما در مواقع اضطراری هم دلتان نخواهد به سراغشان بروید!

به گزارش راهنماتو، کوکوی پیشنهادی ما به سرعت حاضر می‌شود و طعمی لذیذی و تکرار نشدنی دارد! مطمئن باشید این غذا در برنامه غذایی همیشگی شما قرار خواهد گرفت و دیگر منتظر کمبود وقت نخواهید بود!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
تخم مرغ 3 عدد
ماست 5 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا از هر کدام نصف قاشق چای خوری
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
آرد سفید 4 قاشق غذاخوری
ژامبون یا سوسیس خرد شده یک پیمانه
فلفل دلمه خرد شده یک پیمانه
پیازچه خرد شده یک پیمانه

طرز تهیه:

با یکی از کم خرج ترین و راحت ترین کوکوهای دنیا در خدمت شما هستیم!

در یک کاسه تخم مرغ‌ها را بشکنید، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر را به آن اضافه کنید و با چنگال یا همزن دستی به خوبی هم بزنید تا تخم مرغ‌ها از لختگی درآمده و با ماست و ادویه‌ها خوب ترکیب شوند.

ماست را به همراه بیکینگ پودر و آرد کم کم به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید.

پیازچه را بشویید و خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را هم بعد از شست و شو نگینی ریز برش بزنید. ژامبون یا سوسیس فرقی نمی‌کند هر کدام از آنها که برایتان در دسترس بود یا بیشتر به آن علاقه مندید را نگینی ریز خرد کنید.

مواد خرد شده را به خمیری که قبلا درست کردید اضافه کنید و باز هم بزنید. کار اصلی شما به پایان رسیده است. مطمئن باشید که با تهیه کردن این کوکو بچه‌ها عاشقانه آن را دوست خواهند داشت. برای لقمه مدرسه هم مناسب است.

در یک تابه نچسب روغن بریزید و وقتی داغ شد مواد آماده شده را داخل آن ریخته و در تابه را بگذارید و حرارت گاز را هم کم کنید. اجازه بدهید به مدت 15 دقیقه مواد روی گاز بپزند. بعد از طی این مدت در تابه را بردارید و کوکوی آماده شده را برگردانید تا سمت دیگر آن هم سرخ شود. برای برگرداندن آن هم به راحتی می‌توانید کوکو را روی یک بشقاب برگردانده و بعد آن را به راحتی داخل تابه بغلتانید تا طرف سرخ نشده در روغن قرار بگیرد.

این کوکو با هر مدل نان که دوست دارید قابلیت سرو دارد. در کنار گوجه و خیارشور بسیار دلچسب خواهد بود.

اگر از سوسیس و ژامبون خوشتان نمی‌آید می‌توانید سینه مرغ را بپزید و آن را ریش ریش کنید و داخل مواد بریزید. قارچ تفت داده شده که آب آن هم به خوبی کشیده شده باشد برای این غذا مناسب است. به مرور خودتان بنا به ذائقه و سلیقه‌تان می‌توانید مواد تشکیل دهنده را تغییر بدهید. نوش جان

دستبند نقره پاندورا
نمایش متن با لینک
دکمه بازگشت به بالا