دکوراسیون

رنگ مناسب برای اتاق خواب کوچک

راهنمای جامع انتخاب رنگ اتاق خواب

دیوارها، مهم‌ترین بخش اتاق خواب کوچک ما هستند؛ بنابراین پیش از آنکه به سراغ مبلمان و کالای خواب برویم، بهتر است برنامه مشخصی برای دیوارها و سقف اتاق داشته باشیم. انتخاب پالت رنگی اتاق خواب درصورتی که به‌درستی انجام شود، نه تنها رنگ و روح دلنشینی به اتاق می‌بخشد، بلکه فضای آن را نیز از حالت معمول، کمی بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

بهترین و جدیدترین رنگ اتاق خواب کدام است؟

بهترین رنگ مناسب اتاق خواب کوچک، رنگی است که شما بیش از همه به آن علاقه دارید! رنگ اتاق خواب دخترانه و پسرانه را باید با سلیقه فرزندان خود انتخاب کنید. یک راهنمای ساده و سه قدمی برای انتخاب رنگ دیوارهای اتاق خواب وجود دارد.

  1. رنگ مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.
  2. طیف‌های روشن‌تر آن را در نظر بگیرید.
  3. یک یا دو دیوار اصلی را با رنگ به‌دست‌آمده، بپوشانید.

این نقشه ساده به ما اجازه می‌دهد از دست اتاق‌های سرد سفید آزاد شویم و فضایی دل‌نشین برای استراحت شبانه آماده کنیم. پس از آنکه رنگ‌آمیزی اتاق را به پایان رساندید، برای خرید رو تختی، فرش، اکسسوری‌های تزئینی و تابلوها در رنگ‌های خنثی و جذاب اقدام کنید. این کار باعث می‌شود اتاق خواب تکه‌های منفصلی از یک پازل عظیم به‌ نظر نرسد و یکپارچگی بیشتری در آن احساس شود.

انتخاب هوشمندانه کالای خواب؛ راهکار بزرگ‌تر نشان‌دادن اتاق کوچک

پس از تعیین رنگ اتاق خواب پسرانه و دخترانه، نوبت به انتخاب کالای خواب است. حتی اگر در فکر خرید روتختی دونفره هستید و از پرشدن فضای اتاق با تخت دونفره‌تان نگرانید، درمان این دلواپسی در دست ما است!
برخلاف رنگ دیوارهای اتاق، انتخاب رنگ کالای خواب فرصتی برای بکارگیری خلاقیت است. رنگ‌های عمیق و تیره‌تر مانند طوسی، قهوه‌ای یا حتی سیاه، باعث می‌شوند رنگ‌ها در هم حل شوند و فضا بزرگ‌تر از آنچه در واقعیت است، به نظر برسد.
از طرف دیگر، جذاب‌ترین نکته درباره انتخاب کالای خواب این است که هر ست، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. پیشنهاد می‌کنیم یک یا دو بخش از کالای خوابتان را از این دسته رنگ‌های خنثی و عمیق انتخاب کنید. پس از آن می‌توانید بالشت، روتختی یا حتی شال تخت را از میان رنگ‌ و طرح‌های جسورانه‌تری گزینش کنید.

  • طرح‌های راه‌راه
  • پترن‌های زیگزاگی
  • رنگ‌های درخشانی مانند قرمز و زرد
  • طیف‌های مختلف از رنگ اصلی کالای خواب

گزینه‌های بالا می‌توانند فضای اتاق خواب شما را سرشار از روح کنند. همچنین اگر طرفدار طرح‌های درشت هستید، یک یا دو آیتم را به آن‌ها اختصاص دهید تا از بی‌نظمی فضای اتاق جلوگیری شود.

رنگ مناسب اتاق خواب

بهترین پالت‌های رنگ اتاق خواب کوچک بزرگسال کدامند؟

زمانی که نوبت به انتخاب یک پالت رنگی برای اتاق خواب‌های کوچک می‌رسد، گزینش از میان هزاران رنگ زیبا و دل‌نشین، می‌تواند به کابوسی واقعی برای ما تبدیل شود! در ادامه با کاربردی‌ترین پالت‌های رنگی همراه شما هستیم تا بتوانید بهترین رنگ‌ها را برای رنگ‌آمیزی اتاق خواب، انتخاب کاور لحاف و تشک و تهیه اکسسوری‌های اتاق خواب، انتخاب کنید.

رنگ‌های پاستلی؛ شادی را به اتاق خواب بیاورید

این دسته از رنگ‌های نرم و روشن به اتاق خواب شما فضایی فانتزی، دوست‌داشتنی و آرام هدیه می‌دهند. یک رنگ پاستلی را انتخاب کنید و طیف‌های مختلف آن را با سفید بیامیزید تا ترکیب بی‌نظیری از آرامش را تجربه کنید. این رنگ‌ها همچنین رنگ مناسب اتاق خواب کودک نیز محسوب می‌شوند.
معمولاً آبی‌ها، صورتی‌های روشن، نارنجی‌های رقیق، زرد‌های کم‌رنگ و سبزهای آمیخته به سفید، انتخابی عالی برای اتاق خواب به‌شمار می‌روند.

رنگ‌های زرد و کرم؛ رنگ مناسب اتاق خواب والدین

رنگ‌های زرد، کرم و حتی قهوه‌ای‌های بسیار روشن می‌توانند جلوه‌ای از نور در اتاق خواب باشند. اگر خانه چندان نورگیری ندارید، از این رنگ‌ها و ترکیباتشان غافل نشوید. همچنین رنگ‌های خنثی مانند کرم می‌توانند به‌راحتی با اکسسوری‌های قرمز، بنفش و آبی ست شوند.

رنگ‌های گرم و تیره؛ انتخابی متفاوت برای اتاق‌های کوچک

سومین پالت رنگی پیشنهادی برای شما، رنگ‌های طبیعی و گرم مانند قرمز بژ است. هلن شاو، مدیر شرکت آمریکایی رنگ و دیزاین بنجامین مور می‌گوید:«برخلاف تصور، رنگ‌های تیره به‌طرز هوشمندانه‌ای نورهای یک فضا را به خود جذب کرده و به یکپارچه‌سازی فضا کمک می‌کنند.» بنابراین اگر طرفدار اتاق‌های کم‌نور اما دنج هستید، از پالت‌های رنگی گرم و تیره غافل نشوید.

اتاق خواب

انتخاب کالای خواب را به صفاهوم بسپارید

در این مطلب با چندین نکته طلایی درباره انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب کوچک آشنا شدیم. یکی از مهم‌ترین عوامل در داشتن اتاق خوابی شیک و مرتب، تهیه کالای خواب باکیفیت است. شما می‌توانید همین حالا با شماره‌گیری شماره 03132230196 برای انتخاب و خرید باکیفیت‌ترین کالای خواب، با کارشناسان گروه صفاهوم در ارتباط باشید.
گروه صفاهوم با بیش از 80 سال سابقه در زمینه تولید و فروش کالای خواب در ایران، همراه شما در داشتن دکوراسیونی بی‌نقص است. از شما دعوت می‌کنیم با ورود به سایت Safahome.com از فروشگاه اینترنتی صفاهوم، دیدن کنید.

دستبند نقره پاندورا
نمایش متن با لینک
دکمه بازگشت به بالا