خودرو

رفیق قدیمی ایرانی‌ها با این عکس همه را ذوق‌زده کرد

برترین‌ها: این روزها خیلی کم پیش می‌آید در خیابان یک رنو 5 ببینیم. برای خیلی از ماها ماشین پیکان بخشی از نوستالژیک‌ترین خاطرات زندگی را ساخته است. پیکان سفید جوانان یا پیکان قرمز گوجه‌ای در خیلی از فیلم‌های قدیمی ایرانی هم وجود داشت. اما این خودروی خاطره‌انگیز یک رقیب جدی و قدرتمند هم داشت. یک ماشین جمع و جور زیبا به نام رنو 5! ویژگی عجیب اما مورد توجه این خودرو، کوچک بودن آن بود. در ایران شرکت سایپا مونتاژکننده این خودرو بود. با گذشت زمان و لزوم تغییر در طراحی خودروهای قدیمی، این خودرو با طرح‌هایی به نام سپند، سپند دو، سپند جوانان و در نهایت پی‌کی وارد بازار شد. هر چند هیچ کدام از این مدل‌های جدیدتر مثل رنو 5 مورد استقبال قرار نگرفت. این روزها خیلی کم پیش می‌آید در خیابان یک رنو 5 ببینیم. اما می‌شود در اپلیکیشن‌ها و بازارهای فروش آنلاین، می‌شود یک رنو 5 زیبا و دلربا خرید. در یکی دو روز گذشته انتشار عکس‌های قدیمی خانوادگی با حضور رنو 5 بسیار مورد توجه قرار گرفته و خاطرات مردم با این خودرو دوباره زنده شده است. 

رفیق قدیمی ایرانی‌ها با این عکس همه را ذوق‌زده کرد

یکی از کاربران با انتشار عکسی جالب از کودکی خودش در حالی که روی کاپوت جلوی رنو 5 نشسته است نوشت: «نمی‌دونم خانواده‌ی اون‌موقع شش‌نفره‌ی ما چجوری توی این جا می‌شد؟! و نمی‌دونم چرا داداشم بعد از این که قایمکی سوارش شد و گلگیر رو مالید به دیوار، من رو گذاشت رو‌ کاپوت و ازم عکس گرفت!»

یک کاربر دیگر هم با انتشار عکسی 3 نفره در کنار یک رنو 5 نوشت: «رنو ۵ فرانسوی تولید ۱۳۵۸. چه سفرها باهات رفتیم و چه زیبایی‌هایی بهمون هدیه دادی.» 

رفیق قدیمی ایرانی‌ها با این عکس همه را ذوق‌زده کرد

اما بخوانید واکنش برخی دیگر از کاربران را به این عکس‌ها و خاطرات خودشان از این خودروی نقلی دوست‌داشتنی: 

*گمونم من می‌دونم، به خاطر اون حس شادی و  قشنگی بوده که بچه‌ها با خودشون دارن.

*اون طراحی حفاظ فلزی پنجره، شاخه‌‌ی‌ مو، موزاییکای کف حیاط، سنگِ نما، سایه‌هایی که افتاده رو ماشین، رنگای عکس انالوگ چقد جزییات بی‌نظیری داره این عکس.  

*پنج نفر بزرگسال و سه تا بچه قد و نیم قد با همین رنو ٥ کلی سفر رفتیم. وقتی می‌رسیدیم تا چند ساعت بدنمون به همون شکلی که تو ماشین قالب گرفته شده بود باقی می‌موند!

*ما یک بار با یکی از اینها ۶ نفری از تهران رفتیم‌ بندرانزلی! ۲ تا بزرگسال و ۴ تا بچه! راننده چند وقت پیش می‌گفت جوون بودم، اصلا نمی‌دونم چه فکری می‌کردم!

رفیق قدیمی ایرانی‌ها با این عکس همه را ذوق‌زده کرد

*چقدر خاطره دارم از رنو 5

*یک نفر هم پشت شیشه عقب و جلوی صندلی‌های عقب رنو 5 را نشان داده و نوشته: «من اینجا می‌خوابیدم!» 

*آخی! یاد ژیان عموم افتادم. روی دنده‌اش حالت شیشه‌ای داشت. گل توش بود.

*دوست من رنو داشت،سرازیری اوین زد پشت ماشین زندان! جاتون خالی یک ماه در رفت و آمد بودیم که ثابت کنیم از عمد نزدیم! 

*مامانم رنو ۵ داشته وقتی با بابام ازدواج می‌کنن بابام ماشین نداشت؛ با رنو مامانم میرن ماه عسل!

*توی مجتمع اسکان خیابون پیامبر یک عدد زیبای خسته و قدیمی رها شده. گاهی وقتی منتظرم کنارش یه سیگار می‌کشم‌. خیلی کیف می‌ده…

*یاد فیلم رنو تهران ۲۹ افتادم!


پ

دستبند نقره پاندورا
نمایش متن با لینک
دکمه بازگشت به بالا