فرهنگی

خبر جدید درباره رابطه مهناز افشار با یاسین رامین

ماجراهای مهناز افشار و یاسین رامین ادامه دارد؛ حکم جدید پرونده همسر سابق افشار دوباره آن‌ها را به صدر اخبار بازگردانده است. «یاسین رامین» فرزند محمدعلی رامین مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد، مرداد ماه سال ۱۳۹۵ به دنبال شکایت جمعیت هلال احمر به دلیل اختلاف حساب با این جمعیت، با حکم قضایی، بازداشت شد. او اسفند همان سال با قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی از زندان آزاد شد. رامین متهم شده بود که دو میلیون یورو از جمعیت هلال احمر برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی دریافت کرده، اما این مبلغ را به فروشنده تحویل نداده است. او در دادگاه بدوی به ۱۷ سال حبس محکوم شد که ۷ سال آن قابل اجرا بود، اما در آبان ۱۴۰۰ تبرئه شد. حال در اردیبهشت ۱۴۰۳ حکم نهایی «یاسین رامین» اعلام شده است.

ماجرای رفتن به زندان و آزادی

محمدعلی نجفی، مشاور اقتصادی وقت رئیس‌جمهوری دهم شهریور سال ۹۵ در همین ارتباط گفته بود: «موردی نیز اخیراً مطرح شد که پسر یکی از مسئولان دولت قبل، شرکتی ایجاد کرد و واردات بخش خاص، مهم و گران‌قیمتی از دارو‌ها را به‌صورت انحصاری در دست گرفت و دارو‌های با کیفیتی پایین وارد می‌کرد که سال‌ها مردم از آن استفاده می‌کردند. امروز مشخص شده که چندین میلیارد دلار از این طریق عاید جوانی شده که با یکی از خانم‌های هنرپیشه ازدواج و یکی از املاکش را که چند ۱۰ میلیارد تومان ارزش داشته به‌عنوان مهریه تقدیم خانم کرده است» وکیل «یاسین رامین» نیز همان موقع به اظهارات نجفی واکنش نشان داد و با تکذیب کردن موضوع واردات شیرخشک‌های فاسد گفت که موضوع این پرونده یک اختلاف حساب بین شرکت موکلش و هلال احمر بوده که مبلغ آن کمتر از یک میلیون دلار است؛ بخش اعظمی از مدارک و اسناد مربوط به این موضوع از آلمان واصل شده و فقط بخش کوچکی باقی‌مانده که مستلزم حضور نماینده هلال احمر در آلمان و بررسی دفاتر حسابرسی است. ۱۲ اسفند ۹۵ و پس از ۷ ماه بازداشت که علت آن عجز در تودیع وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی عنوان شده بود، یاسین رامین از زندان آزاد شد.

داستان مبهم طلاق مهناز افشار

سال ۹۷، مهناز افشار به اظهارنظر یکی از مسئولان هلال احمر درباره شایعاتی که در مورد همسرش مطرح شده است، واکنش نشان داد و نوشت: «خدا رو شکر که بالاخره یک آدم شریف پیدا شد که اصل پرونده رو برای همه اعلام کنه. خدا خیرتون بده.» در مهر ۱۳۹۸ خبر طلاق مهناز افشار و یاسین رامین منتشر شد؛ یاسین رامین، با حضور در یک برنامه اینترنتی، ماجرای طلاقش از مهناز افشار را بازگو کرد. او گفت: «اولین بار من پیشنهاد طلاق به خانم افشار دادم، وقتی که بازداشت شدم و در زندان بودم، احساس کردم گرفتاری من ادامه‌دار خواهد بود. کلاهم را قاضی کردم و دیدم انصاف نیست که این آدم برای ماجرایی که واقعا هیچ ربطی به او ندارد، سیبل شود. برای همین تماس گرفتم و گفتم این شرایط تلخ و سخت است و پیشنهاد کردم ایشان، مسیر زندگی‌اش را عوض کند که در واکنش به این حرف من، شوکه و خیلی ناراحت شد و چند روز با من قهر کرد. آدم‌ها وقتی یک زندگی مشترک را آغاز می‌کنند، انتظارِ خوشی دارند و نه توهین، زجر و بدبختی را. من و خانم افشار هم آماده آن سختی و تلخی نبودیم و یک‌هو افتادیم در این گرداب سخت و هر چه هم جلوتر می‌رفتیم، عمیق‌تر می‌شد تا رسید به زندانی شدن من.»، اما در بهمن ۱۴۰۰ مهناز افشار با همسر سابقش در دبی دیده شد و تولد او را تبریک گفت که این موضوع بحث طلاق سوری برای خروج اموال یاسین رامین از ایران در قالب مهریه را بیش از بیش قوت داد. مهناز افشار همان زمان برای یاسین رامین نوشت: «در این راه پر پیچ و خم باهم و تنها بار‌ها گریستیم و بار‌ها شکستیم، اما در همه این سال‌ها هرگز خلوت‌هایی که پناه هم بودیم را فراموش نکردیم. تو در این روزگار سخت انسان شریفی هستی که یکی از بزرگترین خصوصیت او نجابت در رفتار و کلام با همه بوده و هست.  تو هیچ‌وقت من را در هیچ بالا و پایین زندگی تنها نگذاشتی و با ناملایمتی من تو ملایم بودی! ممنون چه از دور و چه از نزدیک و در همه این سال‌ها با همه ناملایمتی‌ها و بی قراری‌ها و دیوانگی‌های من تو ملایم و متین بودی روز تو مرد مهربان مبارک».

حکم نهایی یاسین رامین چیست؟

دیوان عالی کشور با نقض رأی تبرئه یاسین رامین در خصوص پرونده اختلاس از هلال احمر، او را به ۳ سال حبس و جریمه ۸۷۳۸۸۷ یورویی محکوم کرد. در دادنامه صادره از سوی شعبه نوزدهم دیوان عالی کشور آمده است: «متهم آقای یاسین رامین را به اتهام خیانت در امانت به تحمل سه سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می‌نماید و در مورد دعوای مطروحه از سوی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر به طرفیت متهم فوق‌الذکر به‌خواسته مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم هم دعوای مذکور با توجه به احراز انتساب جرم خیانت در امانت به شرح فوق وارد و ثابت می‌باشد لذا مستنداً به مواد ۹ و ۱۴ و ۱۷ قانون آئین دادرسی کیفری متهم فوق‌الذکر را به پرداخت مبلغ ۸۷۳.۸۸۷ یورو بابت اصل خواسته بعلاوه هزینه دادرسی پرداختی و حق‌الوکاله وکیل طبق تعرفه قانونی محکوم می‌نماید».

ماجراهای دنباله‌دار مهناز افشار و یاسین رامین

واکنش کاربران در فضای مجازی

مهناز افشار باز هم ساکت نماند و به محکومیت همسر سابق و یا فعلی‌ش واکنش نشان داد. او در توییتی نوشت که از زمان آشنایی با یاسین رامین یک روز خوش نداشته و خود را فرزند ناخلف اصلاحات دانسته که باید از این طریق تنبیه می‌شده است. مهناز افشار شکستن حکم تبرئه رامین را مرتبط با مصاحبه آخر او در خصوص اتهام اختلاس دانسته‌است. کاربران به توییت مهناز افشار واکنش نشان دادند. برخی گفته‌اند که بهتر است او به جای روضه‌خوانی در خصوص ارتباط خود با شخص مشکوکی با نام «پیام محمدی» به سوالات بی‌پاسخ مردم جواب دهد. زیرا از این طریق بود که موجب گمراه کردن عده‌ای شد. چند سال قبل پیام محمدی که با نام کاربری «پیام شکلات» در توییتر فعال بود، توانست با پوشش فعال سیاسی خود را به برخی از روزنامه‌نگاران و در این مسیر نزدیکی به برخی چهره‌های معروف و داشتن عکس‌های متعدد با آن‌ها مثل مهناز افشار بسیار به او کمک کرد. گفته می‌شود که این شخص در نهایت با نفوذ به برخی از جمع‌های روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی برای آن‌ها پرونده‌سازی کرد. به همین دلیل نیز کاربران فضای مجازی با انتشار عکسی از پیام محمدی و مهناز افشار این ماجرا را به او یادآوری کردند.

کاربر دیگری برای افشار نوشته است: «واقعا یار خوبی هستی. بعد از جدا شدن هم دلت واسش میسوزه. شیرخشک هم فدای سرت.» عده‌ای هم به مهناز افشار گفته‌اند که حتی فرار رو به جلو را بلد نیست.
در هر صورت امروز که بعد از گذشت بیش از ۸ سال یاسین رامین محکوم شد، او در خارج از ایران است. یاسین رامین روزی با شیرخشک بخشی از افکار عمومی را درگیر کرد و مهناز افشار نیز در مسیر گمراه کردن بخشی از افکار عمومی در کنار رامین ماند.

دستبند نقره پاندورا
نمایش متن با لینک
دکمه بازگشت به بالا