خودرو

جیلی امگرند x7 در امارات، سرزمین خاص سواران

بررسی مشخصات جیلی امگرند x7

همه ما تا همین چند سال پیش، با شنیدن اسم خودروهای چینی لبخندی تمسخرآمیز روی لب می نشاندیم. اگر هم خود را خودروبازی حرفه ای فرض می کردیم که دیگر صحبت از آن ها را دون شأن خود می دانستیم. اما امروز، شرایط متفاوت شده است.

می بینیم که خودروهای چینی روز به روز بازار جهانی گسترده تری را هدف قرار می دهند. در کشورمان، این خودروهای تولید داخل نیستند که با آن ها رقابت می کنند، بلکه خودروهای چینی نیز به عرصه رقابت با کره ای ها پیوسته اند و بازار پررونقی را چه در مدل های کارکرده و چه صفر تجربه می کنند.

با این وجود، اگر بگوییم پای تولیدات خودروسازان چینی، به امارات، سرزمین لوکس و خاص سواران نیز باز شده، حتماً به سختی باور می کنید و برای این ادعا منبع می خواهید. اما باید بدانید، جیلی امگرند از با کیفیت ترین خودروهای تولید چین، که اولین محصول موفق این کشور در تست تصادف اروپا هم بود، توانسته شاسی بلندهای اسپرت 2017 و 2018 خود را روانه امارات کرده و اتفاقا توجه خریداران خاص پسند بازار این کشور را هم جلب کند.

جیلی امگرند x7

طراحی ظاهری، فراتر از انتظار

اما دلایل جهش پیشرفت جیلی، که در سال های اولیه فعالیتش، مانند دیگر کمپانی های هم وطن خود اقدام به کپی کردن از طرح های موفق تویوتا و مزدا و تولید این کپی ها در قالبی ارزان و اقتصادی و بی کیفیت می کرد، چه بود؟

یکی از این دلایل را بدون شک باید خرید سهام ولوو و گشودن پای طراحان و مهندسان این کمپانی قدیمی و اصیل به جرگه کارشناسانش بود. نتیجه این شراکت را می توان، به وضوح در محصولات جدیدش یعنی جیلی امگرند X7 اسپرت که یک شاسی بلند کوچک است، دید.

X7 شخصیتی بین کراس اوور و SUV دارد. در ظاهر به کراس اوور می ماند، اما در سواری به SUV. طراحی ظاهری آن در نسخه 2018 فراتر از انتظارات است و به دور از هرگونه کپی کاری، زبان طراحی مختص خود را دارد. البته که از پیتر هاروی طراح پیشین ولوو، که وظیفه طراحی امگرند X7 اسپرت را بر عهده داشته، توقعی غیر از این نمی شد داشت.

اما داخل کابین X7 همه منتقدان خودروهای چینی را حتی بیش از طراحی بدنه اش شگفت زده خواهد کرد. متریال به کار رفته در داخل کابین به روشنی با آنچه قبلاً در محصولات چینی جیلی شاهد بودیم تغییر کرده است.

جیلی فضای کافی و خوبی در داخل کابین امگرند X7 برای پنج سرنشین این خودرو فراهم آورده و مشکل کوچک بودن نسبی صندوق بار را هم با قرار دادن امکان جمع شدن ردیف عقب صندلی ها رفع ساخته است. پوشش صندلی ها و داشبورد و کنسول میانی چرمی و با کیفیت قابل قبول است.

کیفیت و جلوه ترم داخلی حتی می تواند فراتر از سطح محصولات کره ای برآورد شود. از دیگر موارد جالب توجه سقف یک تکه پانارومای عریض امگرند X7 است که از جلو تا عقب خودرو کشیده شده است. اگر مایل اید از مشخصات فنی این خودرو و تجربه رانندگی اش بیشتر بدانید، سری به divar.ir و دیگر سایت های اینترنتی خرید و فروش خودرو بزنید.

دیگر داشته های امگرند x7

در بخش تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی نیز، X7 جیلی، کارشناسان را با شرایطی کاملاً متفاوت با آنچه تصور می کردند مواجه کرده است. صفحه نمایش رنگی 7 اینچی پشت فرمان علاوه بر صفحه نمایش 8 اینچی لمسی چند رسانه ای در میانه جلو داشبورد بخشی از این امکانات هستند.

درگاه های USB، AUX، نویگیشن، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید هوشمند، کروز کنترل، آینه های جانبی برقی،سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با کانال مجزا برای ردیف عقب، سیستم ضد سرقت، استارت دکمه ای، سانروف و چراغ های LED از دیگر امکانات رفاهی این خودرو هستند.

تجهیزات ایمنی خودرو نیز شامل ABS، EBD، ESP، سیستم هشدار باد تایرها، شش عدد کیسه هوا در تیپ فول و چهار عدد در تیپ پایه می شود. قیمت جیلی امگرند اسپرت X7 در امارات برای نسخه پایه 55000 درهم و برای نسخه فول نیز 80000 درهم است. ناگفته نماند نسخه فول و پایه، به جز تفاوت هایی در تجهیزات و امکانات، در بخش مشخصات فنی و پیشرانه و جعبه دنده نیز تفاوت هایی دارند.

دستبند نقره پاندورا
نمایش متن با لینک
دکمه بازگشت به بالا