آشپزی

این میان وعده سه سوته رو همین امروز درست کن!

آیا شما هم برای میان وعده درست کردن به بن بست خورده‌اید؟! آیا از سیب زمینی سرخ شده و پنکیک و کیک خانگی خسته شده‌اید؟ آیا دوست دارید یک غذای متنوع و در عین حال خوشمزه درست کنید و به عنوان عصرانه یا حتی شام سبک برای اهل خانه به آنها تقدیم کنید؟ راهنماتو برای شما یک پیشنهاد دارد! آن را از دست ندهید که ضرر خواهید کرد!

به گزارش راهنماتو، همه‌ی پیتزاها تقریبا به یک شکل تهیه می‌شوند. خمیر و مواد اولیه آن را تهیه کرده و داخل فر بگذارید و تمام! اما این نان پیتزایی با همه آنها فرق دارد. یک غذای سریع و راحت که اگر یک بار درست کنید هر روز از شما درخواست خواهد شد! به قدری خوشمزه است که باعث می‌شود همیشه توی فریزر پنیر پیتزا و سوسیس و آرد داشته باشید! حتی بعد از یک بار پختن آن، با ابتکار خودتان می‌توانید مواد اولیه آن را تغییر بدهید و طعم‌های جدید رو کنید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
تخم مرغ 2 عدد
آب گرم 300 میلی لیتر
شیر گرم 300 میلی لیتر
خمیر مایه فوری 7 گرم
شکر یک قاشق غذاخوری
نمک یک قاشق چای خوری
آرد 450 گرم
سوسیس به میزان دلخواه
فلفل دلمه‌ای رنگی به مقدار لازم
پنیر پیتزا 100 گرم
پیازچه به میزان لازم

طرز تهیه:

تخم مرغ‌ها را به همراه آب گرم، شیر گرم، خمیر مایه فوری، شکر، نمک و آرد به خوبی مخلوط کنید تا یک خمیر منسجم با بافتی یکدست ایجاد شود. در ظرف را بگذارید تا خمیر مایه عمل کند و شاهد پف خمیرتان باشید! 30 دقیقه به همین حالت در فضای آشپزخانه بماند کافی است. در طول این مدت شما به تهیه مواد اصلی بپردازید.

سوسیس‌ها را نگینی خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را بشویید و آنها را هم ریز برش بزنید. پیازچه‌های نازنین را هم که موجب عطر و دل انگیزی این نان خواهند شد بشویید و حلقه‌ای خرد کنید.

بعد از اینکه خمیر به عمل آمد دستتان را داخل آن فرو کنید تا پفش بخوابد! تمام موادی که خرد کردید را به همراه پنیر پیتزا به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیبی یکدست داشته باشید.

یک تابه نچسب انتخاب کنید. کف آن را روغن بریزید و وقتی داغ شد این خمیر پیتزایی را که آماده کردید داخل آن بریزید و در تابه را هم بگذارید. اجازه بدهید هر دو طرف نان مانند کوکو و کتلت سرخ شود و بعد از تابه خارج کنید.

نان پیتزایی شما هم پف دارد هم مواد پیتزا دارد هم به دلیل وجود پنیر موزارلا به خوبی کش می‌آید و عطر و طعم منحصربه فردش هم که دیگر گفتنی نیست!

حتما این نان را برای یک بار هم که شده تهیه کنید تا هر روز هوس آن به سرتان بزند و در کنار عزیزانتان نوش جان بفرمایید!

دستبند نقره پاندورا
نمایش متن با لینک
دکمه بازگشت به بالا