آشپزی

این فرانسوی خوشمزه، خوش عطرترین کیک دنیاست!

«عصر بهاری یه سر به پاریس نمی‌زنی؟!» اسم کیک‌ ماست و لیمو تا به حال به گوشتان خورده است؟ آیا آن را امتحان کرده‌اید؟ یک کیک خوش عطر و بو که طعمی دیوانه کننده دارد. می‌گویند آشپزهای فرانسوی این کیک را فقط به عشق بهار ابداع کردند تا عصرهای این فصل در کنار قهوه لذت بخش‌تر باشد!

به گزارش راهنماتو، کیک ماست و لیموی فرانسوی که پیش روی شماست از ساده‌ترین و خوش بافت‌ترین کیک‌هایی است که می‌توانید تصور کنید! حتی اگر در سفر هم باشید می‌توانید آن را تهیه کنید! فقط یک فر یا تنور داشته باشید کافی است! حتی روی اجاق گاز هم می‌شود این کیک را پخت! به حدی نجیب و کارراه انداز است که حتی همزن دستی هم نیاز ندارد! دیگر از یک کیک ساده و مهربان چه انتظاری دارید؟! پس همین امروز عصر آن را تهیه کنید که دیرتر از این حیف است!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
ماست پر چرب نصف پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
شکر یک پیمانه سر خالی
آرد  1 و نیم پیمانه
بیکینگ پودر 2 قاشق چای خوری
پوست رنده شده‌ی لیمو یک عدد
وانیل مقدار کمی
روغن مایع نصف پیمانه

طرز تهیه:

قرار نیست لیمو در این کیک مشاهده بشود، حتی آب آن هم مود نیاز نیست، فقط پوست تازه‌ی لیمو را لازم دارید که تمام عطر این میوه به آن است.

تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید. ماست و شکر و وانیل را به آنها اضافه کنید و با همزن دستی در حدی که تخم مرغ‌ها از لختگی خارج شوند مخلوط کنید. پوست لیمو را رنده کرده و به همراه آردی که 2 بار آن را الک کرده‌اید و بیکینگ پودر در دو مرحله داخل ظرف بریزید و همچنان با همزن دستی یا چنگال آنها را ترکیب کنید. آخرین مرحله را به روغن مایع اختصاص بدهید. مواد که کاملا یکدست شد قالب مخصوص فر را کمی چرب کنید و آرد بپاشید. اگر هم از کاغذ روغنی استفاده می‌کنید که آن را به اندازه کف قالب برش بزنید. مواد را داخل قالب بریزید. جز قرار دادن قالب در فر دیگر کاری نمی‌ماند! نکته‌ی مهم روشن کردن فر از قبل است. حتما آن را حدود 10 تا 15 دقیقه قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و قالب را به مدت 30 دقیقه در آن قرار بدهید. با سیخ چوبی وسط کیک را نشانه بگیرید و اگر از مواد کیک به سیخ نچسبید یعنی کیک بی نظیر شما حاضر است.

اگر می‌خواهید برای مهمانانتان به صورت انفرادی این کیک را سرو کنید می‌توانید مواد را داخل کپسول‌های مافین بریزید تا شیک‌تر به نظر برسد!

این کیک را با عشق بپزید و با جان و دل میل بفرمایید.

دستبند نقره پاندورا
نمایش متن با لینک
دکمه بازگشت به بالا