آشپزی

استیک گل کلم برای یه شام سبک عالیه!

«گل کلم مگه فقط برای ترشی و شوریه؟! غذا بپز! ببین چی می‌شه!» اسم این غذا استیک گل کلم است. برای این استیک نامیده می‌شود چون برش‌های آن به صورت عرضی و شبیه استیک گوشت صورت می‌گیرد. قرار نیست گل‌های کلم را در این غذا به صورت درسته ببینید.

قرار نیست لقمه‌ای و فینگرفودی باشد. یک خوراک بسیار خوش طعم و لذیذ پیش روی شماست که با حداقل امکانات و مواد تهیه می‌شود و قطعا بر دل و جان شما هم خواهد نشست!

به گزارش راهنماتو، استیک گل کلم را به عنوان یک شام سبک میل کنید و با خواص و طعم خوب آن به بدنتان انرژی لازم را ببخشید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
گل کلم تقریبا درشت یک عدد
فلفل پاپریکای شیرین یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون به میزان دلخواه
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

مواد لازم برای سس:

ماده غذایی مقدار
جعفری تازه خرد شده یک پیمانه
سیر 3 حبه
فلفل قرمز تند یک عدد
سرکه قرمز 2 قاشق غذاخوری
پودر آویشن یک قاشق چای خوری
روغن زیتون  نصف پیمانه
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

طرز تهیه:

گلم را به شکل استیک برش بزنید. برش‌های آن نباید خیلی ضخیم یا خیلی نازک باشد. باید در قطع متوسط باشد تا در روغن زیادی نرم نشود و یا دیر نپزد.

گل کلم‌های برش خورده را با روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه و پاپریکا مزه دار کنید. تمام قسمت‌های آن را حسابی با این مواد ماساژ بدهید تا نقطه‌ای بدون ادویه باقی نماند!

در یک تابه مقداری روغن بریزید و استیک‌های گل کلم مزه دار شده را در آن قرار بدهید. باید هر دو طرف گل کلم‌ها به خوبی در روغن سرخ شوند. مقداری کره و سیر را هم به تابه اضافه کنید و اجازه بدهید عطر کره و سیر به بافت گل کلم‌ها وارد شود. از کره ذوب شده روی گل کلم‌ها بریزید تا تمام قسمت‌های آن مزه دار شود.

وقتی هر دو طرف برش‌های گل کلم به خوبی سرخ شد آنها را از تابه خارج کنید.

سس مورد نظر را تهیه کرده و سیر، فلفل قرمز، جعفری و روغن زیتون را در خردکن بریزید و خوب میکس کنید. می‌توانید از هاون هم استفاده کنید ولی استفاده از خردکن و مخلوط کن کار ساده تری است! وقتی سس آماده شد کف ظرف سرو مقداری از سس بریزید و استیک‌های گل کلم را روی آنها بچینید. این غذا بی نهایت خوشمزه و خوش عطر است. حتما آن را امتحان کنید و نگاهتان را به گل کلم تغییر بدهید! نوش جان

دستبند نقره پاندورا
نمایش متن با لینک
دکمه بازگشت به بالا